flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

До уваги кредиторів, боржника, заявників, ліквідатора у справі № 908/2071/21

09 червня 2023, 12:16

  номер провадження справи  26/74/21         

     р

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

УХВАЛА

 06.06.2023                                                                             Справа № 908/2071/21

 м.Запоріжжя Запорізької області

 

Господарський суд Запорізької області у складі судді Юлдашева Олексія Олексійовича, розглянувши матеріали господарської справи

кредитор – Підприємство об’єднання громадян “Конкордія”, код ЄДРПОУ 41813948 (08301, Київська область, м. Бориспіль, вул. Нова, 31-Б, офіс 126)

боржник – Підприємство об’єднання громадян “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України”, код ЄДРПОУ 38358529 (69120, м. Запоріжжя, вул. Поради Олексія, 52, каб.17; адреса для листування: 69001, м. Запоріжжя, а/с 1374)

 

За участю (найменування сторін та інших осіб, що беруть участь у справі):

 

ліквідатор

арбітражний керуючий - Клименко О.Ю., постанова ГСЗО від 10.05.2023 року, у справі № 908/2071/21

 

заявник кредиторських вимог

від ГУ ДПС у Запорізькій області - Скитиба Н.І., посвідчення РЕ№ 000989 від 18.07.2022 року

 

УСТАНОВИВ:

           Постановою Господарського суду Запорізької області від 10.05.2022р. припинено процедуру розпорядження майном Підприємства об’єднання громадян “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України”, код ЄДРПОУ 38358529 (69120, м. Запоріжжя, вул. Поради Олексія, 52, каб.17; адреса для листування: 69001, м. Запоріжжя, а/с 1374). Припинено повноваження розпорядника майна боржника Клименка О.Ю. Визнано Підприємство об’єднання громадян “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України”, код ЄДРПОУ 38358529 (69120, м. Запоріжжя, вул. Поради Олексія, 52, каб.17; адреса для листування: 69001, м. Запоріжжя, а/с 1374) - банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором Підприємства об’єднання громадян “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України” призначено арбітражного керуючого Клименка Олександра Юрійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 1965 від 21.10.2020; адреса: пр. Соборний, 44, офіс 33, м. Запоріжжя, 69063).

          На офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 11.05.2022р. за № 68663 розміщено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

         До Господарського суду Запорізької області 02.05.2023р. надійшла заява від Головного управління ДПС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663) про визнання грошових  вимог до боржника в розмірі  158     538     456, 66 грн.

 Ухвалою господарського суду від 10.05.2023р. прийнято заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663) про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 158     538     456, 66 грн. до розгляду у судовому засіданні 06.06.2023р. об 11-30 год. Зобов'язано ліквідатора надати суду відзив на заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663), з нормативним та документальним обґрунтуванням позиції.           

          Розглянувши в судовому засіданні 06.06.23р. матеріали заяви Головного управління ДПС у Запорізькій області з грошовими вимогами до боржника, господарським судом установлено наступне.

          В обґрунтування поданої заяви з грошовими вимогами до боржника представник ГУ ДПС у Запорізькій області зазначив, що на даний час за боржником ПОГ “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України” рахується податковий борг у сумі 158   538   456,66 грн. а саме: податковий борг з військового збору виник на підставі донарахування податкового зобов’язання та штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми “Д”) №2518/13-01-24-10 від 08.02.2023 року на суму 905, 64 грн. з яких: грошове зобов’язання становить 585, 00 грн. та 146, 25 гри. складають штрафні санкції. ППР винесено на підставі акту перевірки від 12.01.2023 року № 26/08-01-07- 05/38358529.

          Відповідно до п. 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається, при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом нарахована пеня у розмірі 174, 39 грн.

          Податковий борг з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді з/п виник на підставі донарахування штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми “ПС”) №2515/13-01-24-10 від 08.02.2023 у розмірі 1 020, 00 грн. ППР винесено на підставі акту перевірки від 12.01.2023 року № 26/08-01-07-05/38358529; донарахування податкового зобов’язання та штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми “Д”) №2516/13-01-24-10 від 08.02.2023 року на суму 9 776, 49 грн. з яких грошове зобов’язання становить 7 020, 00 грн. та 1 755, 00 грн. складають штрафні санкції. ППР винесено на підставі акту перевірки від 12.01.2023 року №26/08-01-07-05/38358529.

          Відповідно до п. 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається, при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом нарахована пеня у розмірі 1 001, 49 грн.

          Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств виник на підставі донарахування штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми “Ш”) №0927310416 від 30.10.2020 у розмірі 17, 00 грн. ППР винесено на підставі акту перевірки від 30.10.2020 року № 008080/26-15-04-16/38358529; донарахування штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми “ПС”) №2488/13-01-07-04 від 08.02.2023 у розмірі 1 360, 00 грн. ППР винесено на підставі акту перевірки від 12.01.2023 року № 26/08-01-07-05/38358529; донарахування податкового зобов’язання та штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми “Р”) №2486/13-01-07-04 від 08.02.2023 року на суму 26 947,50 грн. з яких грошове зобов’язання становить 21 558, 00 грн. та 5 389, 50 грн. складають штрафні санкції. ППР винесено на підставі акту перевірки від 12.01.2023 року          № 26/08-01-07-05/38358529.

          Податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів виник на підставі донарахування штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми “ПС”) №102160416 від 10.02.2023 у розмірі 2 040, 00 грн. ППР винесено на підставі акту перевірки від 09.02.2021 № 10815/Ж5/26-15-04-16-18; донарахування податкового зобов’язання та штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми “В1”) №2492/13-01-07-04 від 08.02.2023 року на суму 154 141 463, 00 грн. з яких грошове зобов’язання становить 123 313 170, 00 гри. та 30 828 293, 00 грн. складають штрафні санкції. ППР винесено на підставі акту перевірки від 12.01.2023 № 26/08-01-07-05/38358529; донарахування податкового зобов’язання та штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми “Р”) №2485/13-01-07-04 від 08.02.2023 року на суму 3 946 382,50 грн. з яких грошове зобов’язання становить 3 157 106,        00 грн. та 789 276, 50 грн. складають штрафні санкції. ППР винесено на підставі акту перевірки від 12.01.2023 № 26/08-01-07-05/38358529.

донарахування штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми “ПН”) №2487/13-01-07-04 від 08.02.2023 року у розмірі 60 290, 25 грн. ППР винесено на підставі акту перевірки від 12.01.2023 №26/08-01-07-05/38358529.

            Відповідно до п. 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається, при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом нарахована пеня у розмірі 348 050, 28 грн.

           Податковий борг з адміністративних штрафів та інших санкцій виник на підставі донарахування штрафних санкцій по податковому повідомленню - рішенню (форми “Ш”) №2680401від 31.12.2020 у розмірі 204, 00 грн. ППР винесено на підставі акту перевірки від 26.11.2020 № 5338/26-15-04-01/38358529.

          Відповідно до пунктів 54.1 та 54.3 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою. Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв'язку із використанням платником податку права на податкову знижку.

         Згідно з пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

         У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

         Згідно п.п. 16.1.2-16.1.3 та п.16.1 ст.16 (далі - ПКУ) платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів;

- подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

- сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

        Відповідно до ст. 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом, (п. п. 36.1 - 36.3 ПК України)

          Відповідно до п. 37.2 ст. 37 Податкового кодексу України податковий обов'язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов'язує сплату ним податку.

         Згідно п.п.37.3.1 п.37.3 ст.37 ПКУ підставами для припинення податкового обов'язку, крім його виконання, с: ліквідація юридичної особи.

          Так, згідно з пунктом 31.1 статті 31 ПК України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Податковим періодом визнається встановлений цим Кодексом період часу, з урахуванням якого відбувається обчислення та сплата окремих видів податків та зборів, (п.33.1 ст.33 ПК України).

          Відповідно до ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи. Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється. Повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України. Розмежування повноважень і функціональних обов'язків контролюючих органів визначається законодавством України. Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, у тому числі на запит правоохоронних органів.

          За п.п. 14.1.137 ст. 14 Податкового Кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

          На даний час за даними ГУ ДПС у Запорізькій області податкова заборгованість ПОГ “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України”  перед ГУ ДПС у Запорізькій області становить 158   538   456,66 грн., а тому представник ГУ ДПС у Запорізькій області просить суд визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Запорізькій області у розмірі 158   538   456,66 грн, з яких: 126   499   439,00 грн – зобов’язання, 31   689   791,50 грн – штрафні санкції, 349   226,16 грн – пеня.

           Ліквідатор у судовому засіданні заперечував проти визнання заявлених ГУ ДПС у Запорізькій області кредиторських вимог та просить суд грошові вимоги Головного управління ДПС у Запорізькій області до ПОГ “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України” - відхилити.

          Дослідивши наявні матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.

         Згідно наданих ГУ ДПС у Запорізькій області до матеріалів заяви з грошовими вимогами до ПОГ “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України” розрахунку кредиторських вимог, довідки про заборгованість, розрахунків податкового боргу з військового збору, з податку на доходи фізичних осіб, з податку на прибуток приватних підприємств, з податку на  додану вартість із вироблених в Україні товарів, податковий борг ПОГ “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України”  перед ГУ ДПС у Запорізькій області у розмірі 158   538   252,66 грн. виник на підставі Актів від 12.01.2023 року та від 09.02.2021 року.

          Постановою Господарського суду Запорізької області від 10.05.2022р. визнано Підприємство об’єднання громадян “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України”, код ЄДРПОУ 38358529  банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства від 18.10.2018 №2597-VIII, який набрав чинності з 21.10.2019р.

          Відповідно до ч.1 ст.59 Кодексу України з процедур банкрутства з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом; скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.

           Згідно ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства грошове зобов`язання - зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів).

          Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

       Пунктом 31.1 ст. 31 Податкового кодексу України визначено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством.

        Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

        Відповідно до п. 37.2 ст. 37 Податкового кодексу України податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку.

            Згідно п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо: 54.3.1. платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством; 54.3.2. дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, або завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; 54.3.3. згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган; 54.3.5. дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом; 54.3.6. результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов`язань, визначених платником податків у митних деклараціях.

          Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. 54.3.1 - 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

          В п. 5.1 ст. 5 Податкового кодексу України визначено, що поняття, правила та положення, установлені цим Кодексом та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених ст. 1 цього Кодексу.

          Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Податкового кодексу України цей Кодекс не регулює питання погашення податкових зобов`язань або стягнення податкового боргу з осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства, з банків, на які поширюються норми Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", проведення комплексних перевірок з метою виявлення фінансових рахунків та погашення зобов`язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (крім особливостей функціонування єдиного рахунку, подання звітності щодо суми нарахованого єдиного внеску), зборів на обов`язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій.

            Як визначено в п. 87.10 ст. 87 Податкового кодексу України з моменту винесення судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство платника податків порядок погашення грошових зобов`язань, які включені до конкурсних кредиторських вимог контролюючих органів до такого боржника, визначається згідно з Кодексом України з процедур банкрутства без застосування норм цього Кодексу.

        Статтею 1 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

         Процедура набуття кредитором статусу учасника провадження у справі про банкрутство з 21.10.2019 встановлена статтею 45 Кодексу України з процедур банкрутства.

          Відповідно до ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

        Визначення статусу вимог кредитора (конкурсні чи поточні) пов`язується безпосередньо з моментом виникнення цих вимог. При цьому набуття статусу кредитора законодавець пов`язує з наявністю у особи (як фізичної, так і юридичної) грошових вимог до боржника, поданих у встановленому законом порядку.

         Згідно із статтею 39 Кодексу України з процедур банкрутства, з моменту відкриття провадження у справі про банкрутство пред`явлення поточними кредиторами вимог до боржника та їх задоволення може відбуватися у випадку та порядку, передбачених цим Кодексом.

          У статті 59 Кодексу України з процедур банкрутства наведено наслідки визнання боржника банкрутом, згідно із частиною першою якої з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.

           З урахування вищевикладеного, поточні вимоги кредитора - це неоплачені боржником вимоги, які виникли в процедурах банкрутства, за період після відкриття господарським судом провадження у справі про банкрутство і до винесення постанови про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і призначення ліквідатора. При цьому в ліквідаційній процедурі у банкрута не можуть виникати зобов`язання зі сплати обов`язкових платежів, оскільки господарська діяльність банкрута завершується і строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав.

          Звільнення від обов`язку щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін сплати яких настав у період після прийняття постанови про визнання боржника банкрутом, передбачено законом (частина перша статті 59 Кодексу України з процедур банкрутства), що в свою чергу зумовлює раціональне сподівання такого боржника на те, що після встановлення його неплатоспроможності у нього не виникають додаткові зобов`язання. Причому на такі сподівання боржника не впливають вчинені ліквідатором непослідовні дії з подання звітності до податкового органу.

          Відповідно до ч. 3 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, господарський суд здійснює офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.

         Отже, господарський суд зазначає, що після визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури вимоги можуть заявляти виключно поточні кредитори із поточними вимогами, на які не поширюються обмеження, встановлені ч. 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства.

       30.11.2021 року Господарським судом Запорізької області введено мораторій на задоволення вимог кредиторів відповідно до вимог ст. 41 Кодексу України з процедур банкрутства.

        10.05.2022 року Господарським судом Запорізької області визнано Підприємство об’єднання громадян “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України”  банкрутом і відкрито ліквідаційну процедуру.

          Тобто, Підприємство об’єднання громадян “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України” могло відповідати виключно за зобов`язаннями, що виникли в періоді з 30.11.2021 року до 10.05.2022 року.

          При цьому, господарським судом установлено, що нараховані ГУ ДПС у Запорізькій області грошові зобов`язання у розмірі 158   538   235,66 грн відповідно до поданих документів не відносяться ні до зобов`язань, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство, ні до зобов`язань, що є поточними до визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, ні до тих, що виникли після визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури та на які не поширюються обмеження, встановлені ч. 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства.

          Положення ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства, свідчать про послідовність та незмінність позиції законодавця в регулюванні питання щодо виникнення зобов`язань у боржника, який перебуває в судовій процедурі ліквідації.         

          Так, правова позиція викладена в постановах Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду, а саме: Постанова Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 07.10.2020 року у справі №15/293-б, в якій зазначено: “У ліквідаційній процедурі нові зобов`язання у банкрута можуть виникати виключно у випадках, прямо передбачених у КУзПБ, і порядок їх виконання визначений спеціальними нормами цього Кодексу. Такими випадками є зобов`язання з оплати поточних комунальних і експлуатаційних витрат та інших витрат, пов`язаних зі здійсненням ліквідаційної процедури. Подання боржником, щодо якого введено ліквідаційну процедуру, декларацій до контролюючого органу не є підставою виникнення у такого боржника зобов`язання щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін сплати яких настав в період після прийняття постанови про визнання боржника банкрутом. Звільнення від податкового обов`язку щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін сплати яких настав в період після прийняття постанови про визнання боржника банкрутом, зумовлює раціональне сподівання такого боржника на те, що після встановлення його неплатоспроможності у нього не виникають додаткові зобов`язання. В цілях застосування норм права в подібних правовідносинах за наявності протилежних правових висновків суду касаційної інстанції слід виходити з того, що висновки, які містяться в судових рішеннях судової палати Касаційного господарського суду, мають перевагу над висновками колегії суддів, висновки об`єднаної палати Касаційного господарського суду – над висновками палати чи колегії суддів цього суду, а висновки Великої Палати Верховного Суду – над висновками об`єднаної палати, палати й колегії суддів Касаційного господарського суду. 

           Отже,  наслідки відкриття ліквідаційної процедури стосуються всіх вимог кредиторів, включно з поточними. Зокрема, з дня укхвалення постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені) процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.   

     Донарахування грошових зобов`язань, які відповідають поняттю “додаткові зобов`язання” в розумінні ч. 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства, після визнання Підприємства об’єднання громадян “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України”, код ЄДРПОУ 38358529  банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури є неправомірним.

          А тому, заявлені ГУ ДПС у Запорізькій області кредиторські вимоги до банкрута на суму 158   538   235,66 грн., які виникли на підставі податкового повідомлення - рішення (форми “Д”) №2518/13-01-24-10 від 08.02.2023 року, податкового повідомлення - рішення (форми “ПС”) №2515/13-01-24-10 від 08.02.2023, податкового повідомлення - рішення (форми “Д”) №2516/13-01-24-10 від 08.02.2023 року, податкового повідомлення - рішення (форми “ПС”) №2488/13-01-07-04 від 08.02.2023, податкового повідомлення - рішення (форми “Р”) №2486/13-01-07-04 від 08.02.2023, податкового повідомлення - рішення (форми “ПС”) №102160416 від 10.02.2023, податкового повідомлення - рішення (форми “В1”) №2492/13-01-07-04 від 08.02.2023 року, податкового повідомлення - рішення (форми “Р”) №2485/13-01-07-04 від 08.02.2023 року, податкового повідомлення - рішення (форми “ПН”) №2487/13-01-07-04 від 08.02.2023 року, а саме після визнання боржника банкрутом, що суперечать ч. 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства, тому дані вимоги підлягають відхиленню.

          Стосовно заявлених вимог у сумі 17,00 грн, які виникли на підставі податкового повідомлення-рішення (форми “Ш”) №0927310416 від 30.10.2020 року та у сумі 204,00 грн по податковому повідомленню-рішенню (форми “Ш” №2680401 від 31.12.2020, то вони підлягають визнанню судом, оскільки є конкурсними вимогами, у розумінні ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства.

         Згідно з ч.1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов’язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

         Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

          Згідно з ч.4 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов’язковими так само, як вони є обов’язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку.

         Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.

         Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

         Враховуючи вищезазначене, господарський суд вирішив грошові вимоги Головного управління ДПС у Запорізькій області до боржника Підприємства об’єднання громадян “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України”, код ЄДРПОУ 38358529 (69120, м. Запоріжжя, вул. Поради Олексія, 52, каб.17; адреса для листування: 69001, м. Запоріжжя, а/с 1374) у розмірі 158   538   235,66 грн – відхилити. Визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Запорізькій області до боржника у розмірі 221,00 грн штрафних санкцій з шостою чергою задоволення.

          Керуючись ст. ст. 45, 46, 59, 60, 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, - 

УХВАЛИВ:

     Грошові вимоги Головного управління ДПС у Запорізькій області до боржника Підприємства об’єднання громадян “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України”, код ЄДРПОУ 38358529 (69120, м. Запоріжжя, вул. Поради Олексія, 52, каб.17; адреса для листування: 69001, м. Запоріжжя, а/с 1374) у розмірі 158   538   235,66 грн  – відхилити.

      Грошові вимоги Головного управління ДПС у Запорізькій області до боржника Підприємства об’єднання громадян “Студія  КВВК” Громадської організації “Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України”, код ЄДРПОУ 38358529 (69120, м. Запоріжжя, вул. Поради Олексія, 52, каб.17; адреса для листування: 69001, м. Запоріжжя, а/с 1374) у розмірі 221,00 грн штрафних санкцій, визнати з шостою чергою задоволення.

          Розмістити повний текст ухвали на сайті Господарського суду Запорізької області (https://zp.arbitr.gov.ua/sud5009/gromadyanam/advert/).

Звернути увагу учасників справи, що у разі необхідності отримання копії цього процесуального документу у паперовій формі, слід звернутись з відповідною заявою у справі до канцелярії суду.

         Ухвала набирає законної сили у день її винесення – 06.06.2023р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку відповідно до ст.ст. 256-259 ГПК України.

          Ухвалу складено та підписано-09.06.23.

 

 

      Суддя                                                                                                          О.О. Юлдашев

 

 

До уваги кредиторів, боржника, заявників, ліквідатора у справі № 908/2071/21