flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

До відома ФОП Богданову Ларису Геннадіївну (72319, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Рози Люксембург, буд. 6, кв. 134) про призначення розгляду справи в підготовчому засіданні на 06.12.23 об 11 год. 00 хв.

09 листопада 2023, 09:12

До відома ФОП Богданову Ларису Геннадіївну (72319, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Рози Люксембург, буд. 6, кв. 134) про призначення розгляду справи в підготовчому засіданні на 06.12.23 об 11 год. 00 хв.

номер провадження справи 17/136/23

  Л

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

УХВАЛА

 

08.11.2023                                                                                           справа № 908/2021/23

 

Господарський суд Запорізької області у складі головуючого судді Корсун В.Л. розглянувши заяву першого заступника керівника Херсонської обласної прокуратури про усунення недоліків по справі № 908/2021/23

 

за позовною заявою: заступника керівника Херсонської обласної прокуратури (65082, м. Одесса, вул. Софіївська, буд. 19) в інтересах держави, в особі органу уповноваженого державою, здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах

позивач 1: Південний офіс Держаудитслужби України, 65012, м. Одеса, вул. Канатна, 83

позивач 2: Централізована бухгалтерія по обслуговуванню закладів освіти Генічеської міської ради, 75500, Херсонська область, м. Генічеськ, вул. Вокзальна, буд. 15

адреса для листування, 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 67/1, офіс 203

до відповідача: фізичної особи-підприємця Богданової Лариси Геннадіївни, 72319, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Рози Люксембург, буд. 6, кв. 134

про стягнення 61 059,80 грн

 

ВСТАНОВИВ:

 

20.06.23 до Господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява за вих. від 09.06.23 № 24-3896ВИХ-23 з вимогами заступника керівника Херсонської обласної прокуратури в інтересах Південного офісу Держаудитслужби України (далі позивач 1) та Централізованої бухгалтерії по обслуговуванню закладів освіти Генічеської міської ради (надалі позивач 2) до фізичної особи-підприємця Богданової Лариси Геннадіївни (надалі ФОП Богданова Л.Г.) про стягнення надмірно сплачених бюджетних коштів у розмірі 61 059,80 грн.

20.06.23 автоматизованою системою документообігу Господарського суду Запорізької області здійснено автоматичний розподіл судової справи між суддями, справу № 908/2021/23 передано на розгляд судді Корсуну В.Л.

Разом з позовом до суду надійшло клопотання за вих. від 09.06.23 № 24-3895вих-23 про витребування доказів, в якому заступник керівника Херсонської обласної прокуратури просить суд витребувати у ФОП Богданова Л.Г. належним чином завірені копії документів, які підтверджують фактично поставлений об’єм товару за договором від 10.03.20 № 93 про закупівлю товарів за бюджетні кошти, укладеного між Централізованою бухгалтерією по обслуговуванню закладів освіти Генічеської міської ради та ФОП Богдановою Л.Г.(та укладеними додатковими угодами до нього) та проведену оплату за постачання товару (“М'ясо”).

Ухвалою від 26.06.23 судом прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у господарській справі № 908/2021/23 за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання на 18.07.23 о 10 год. 30 хв.

11.07.23 до суду надійшов лист заступника керівника Херсонської обласної прокуратури за вих. від 03.07.23 № 24-5399-23, в якому останній повідомляє суд, що заявником надано все листування по суті спору, яке долучено до матеріалів позовної заяви.

14.07.23 на електронну адресу суду надійшло клопотання за вих. від 14.07.23 № 152125-14/547-2023, в якому представник позивача 1 просить суд розглянути справу № 908/2021/23 за відсутності уповноваженого представника Південного офісу Держаудитслужби України.

Прокурор в судовому засіданні 18.07.23 надала пояснення на питання, які виникли у суду на стадії підготовчого провадження.

Представники позивачів 1, 2 та відповідача в судове засідання 18.07.23 не з’явились, про дату, місце та час розгляду справи були повідомлені належним чином. Про причини такої неявки суд не повідомили.  

Ухвалою від 18.07.23 судом продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів – по 25.09.23 включно та відкладено підготовче засідання у справі № 908/2021/23 на 05.09.23 о 10 год. 40 хв.

22.08.23 до суду надійшов лист за вих. від 16.08.23 № 24-5330ВИХ-23, в якому перший заступник керівника Херсонської обласної прокуратури повідомляє суд, що 16.08.23 прокуратурою повторно направлено на відомі електронні адреси відповідача копію позовної заяви за вих. від 09.06.23 № 24-3896вих-23 з додатками (докази такого надіслання надано додатками до листа).

Ухвалою від 05.09.23 задоволено клопотання прокурора за вих. від 09.06.23 № 24-3895вих-23 про витребування доказів та витребувано у відповідності до ст. 81 ГПК України у ФОП Богданової Лариси Геннадіївни, шляхом надсилання ухвали суду на відомі електронні адреси останньої (larisabogdanova7373@gmail.com; Bogdanova.1@ukr.net), належним чином завірені копії документів, які підтверджують фактично поставлений об’єм товару за договором від 10.03.20 № 93 про закупівлю товарів за бюджетні кошти, укладеного між Централізованою бухгалтерією по обслуговуванню закладів освіти Генічеської міської ради та ФОП Богдановою Л.Г. (та укладеними додатковими угодами до нього) та проведену оплату за постачання товару (“М'ясо”). Підготовче засідання у справі відкладено на 27.09.23 об 11 год. 40 хв.

Ухвалою від 27.09.23 відкладено підготовче засідання у справі № 908/2021/23 на 31.10.23 о 10 год. 30 хв. Також, повторно у відповідності до ст. 81 ГПК України витребувано у ФОП Богданової Лариси Геннадіївни (72319, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Рози Люксембург, буд. 6, кв. 134), шляхом надсилання ухвали суду на відомі електронні адреси останньої (larisabogdanova7373@gmail.com; Bogdanova.1@ukr.net), належним чином завірені копії документів, які підтверджують фактично поставлений об’єм товару за договором від 10.03.20 № 93 про закупівлю товарів за бюджетні кошти, укладеного між Централізованою бухгалтерією по обслуговуванню закладів освіти Генічеської міської ради та ФОП Богдановою Л.Г. (та укладеними додатковими угодами до нього) та проведену оплату за постачання товару (“М'ясо”).

Вимоги ухвали суду від 27.09.23 відповідачем не виконані, витребувані документи суду не надані.

Крім того, в ухвалі від 27.09.23 судом було зазначено про набрання чинності з 18.10.23 Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами”, зокрема, щодо права фізичних осіб-підприємців зареєструвати електронний кабінет ЕСІТС.

Представники позивачів 1, 2 та відповідача в судове засідання 31.10.23 не з’явились, про дату, місце та час розгляду справи були повідомлені належним чином. Про причини такої неявки суд не повідомили. 

В судовому засіданні 31.10.23 прокурором було усно повідомлено суд про відсутність у відповідача зареєстрованого електронного кабінету, проте доказів відсутності реєстрації не надано.

Також в судовому засіданні 31.10.23 розглянувши зазначену позовну заяву за вих. від 09.06.23 № 24-3896ВИХ-23 суд дійшов висновку, що вказана позовна заява підлягає залишенню без руху з наступних підстав.

Як свідчать відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, місцезнаходженням Централізованої бухгалтерії по обслуговуванню закладів освіти Генічеської міської ради є: 75500, Херсонська обл., м. Генічеськ, вул. Вокзальна, буд. 15.

Відповідно до розділу ІІ Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства
з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22.121.22 № 309, вся територія Генічеського району (UA65040000000088940) є тимчасово окупованою з 24.02.22.

Відповідно до абз. 1 ч. 2 ст. 13 Закону України “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України” здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України.

В частині 3 статті 13 вказаного Закону визначено, що під час режиму тимчасової окупації платіжний режим діє з урахуванням того, що система електронних платежів Національного банку України та внутрішньодержавні платіжні системи, платіжними організаціями яких є резиденти України, не застосовуються на тимчасово окупованій території. На тимчасово окуповану територію поширюються норми   Закону України   "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" з урахуванням того, що електронні платіжні засоби, емітовані на тимчасово окупованій території, у тому числі мобільні платіжні інструменти, не можуть використовуватися на іншій території України з метою ініціювання переказу коштів.

Як свідчать матеріали справи, прокурором не надано доказів зміни Централізованою бухгалтерією по обслуговуванню закладів освіти Генічеської міської ради податкової адреси на іншу територію України.

Згідно з ч. 1, п.п. 3, 5, 8 ч. 3 ст. 162 ГПК України у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування. Позовна заява повинна містити, зокрема: обґрунтований розрахунок сум, що стягуються чи оспорюються, виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;  перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви. 

Згідно з ч. 2 ст. 164 ГПК України позивач зобов’язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Позивач повинен подати докази разом із поданням позовної заяви (ч. 2 ст. 80 ГПК України).

На підставі ч. 11 ст. 176 ГПК України ухвалою від 31.10.23 позовну заяву за вих. від 09.06.23 № 24-3896ВИХ-23 у справі № 908/2021/23 залишено без руху, позивачу (прокурору) надано строк для усунення недоліків позовної заяви - 5 днів з дня вручення позивачу ухвали про залишення позовної заяви без руху шляхом подання до суду заяви про усунення недоліків, до якої додати: письмові докази наявності/відсутності у відповідача зареєстрованого електронного кабінету ЕСІТС; нормативне обґрунтування правових підстав стягнення грошових коштів на користь юридичної особи, місцезнаходженням та податковою адресою якої є тимчасово окупована територія України.

06.11.23 до суду в системі «Електронний суд» надійшла заява за вих. від 06.11.23 (зареєстрована в канцелярії суду та передана судді 07.11.23), в якій перший заступник керівника Херсонської обласної прокуратури усунув недоліки визначені в ухвалі суду від 31.10.23.

Викладене свідчить про наявність підстав передбачених у ч. 12 ст. 176 ГПК України для продовження розгляду справи судом.

Керуючись ч. 12 ст. 176, ст. ст. 234, 235 ГПК України, суд

 

УХВАЛИВ:

 

  1. Продовжити розгляд справи № 908/2021/23.
  2. Призначити підготовче засідання по справі на 06.12.23 об 11 год. 00 хв.
  3. Явку в судове засідання уповноважених представників сторін визнати обов’язковою.
  4. Екземпляр даної ухвали надіслати учасникам справи.
  5. Інформацію про дату, час та місце судового засідання до відома відповідача розмістити на сторінці офіційного веб-порталу “Судова влада в Україні” в мережі Інтернет (https://zp.arbitr.gov.ua/sud5009/gromadyanam/advert/) у розділі “Громадянам. Оголошення про виклик”.
  6. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання – 08.11.23 та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.

 

            Суддя                                                                                     В.Л. Корсун