flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ДО УВАГИ!!! Учасників справи Товариства з обмеженою відповідальністю “ГАЗ-ОІЛ ЕНЕРДЖІ” по справі № 908/892/25. Справу розглядає суддя Черкаський В.І.

28 липня 2025, 09:32

ДО УВАГИ!!! Учасників справи Товариства з обмеженою відповідальністю “ГАЗ-ОІЛ ЕНЕРДЖІ” по справі № 908/892/25. Справу розглядає суддя Черкаський В.І.

 

                                                                                номер провадження справи 21/14/25

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

 

УХВАЛА

 

24.07.2025                                                                                    Справа № 908/892/25

м. Запоріжжя Запорізька область

 

Господарський суд Запорізької області у складі судді Черкаського Володимира Івановича, при секретарі Садовій М.П., розглянувши у судовому засіданні матеріали справи № 908/892/25

 

Заявник - Головне управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, 166, м. Запоріжжя, 69107, код ЄДРПОУ ВП 44118663, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІТС)

 

Кредитор - Товариство з обмеженою відповідальністю “ЕЛЕКТРОТРЕЙДІНГ ГРУП” (вул. Старокиївська, буд. 14, м. Київ, 04116, ЄДРПОУ 42190690, ел. пошта: info@etg.co.ua, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІТС, представник заявника - Баблюк Ольга Богданівна, ел. пошта: bablyuk.moskvyak@gmail.com, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІТС)

Боржник - Товариство з обмеженою відповідальністю “ГАЗ-ОІЛ ЕНЕРДЖІ” (вул. Олександрівська, буд. 68, м. Запоріжжя, 69002, ел. пошта: LUTSENKO2EMAIL@GMAIL.COM, ЄДРПОУ 43833930, не має зареєстрованого Електронного кабінету в підсистемі Електронний суд ЄСІТС)

Банки, здійснюючі розрахунково-касове обслуговування боржника -

  1. АТ “ОТП БАНК”, м. Київ
  2. Філія - Черкаське обласне управління АТ “ДЕРЖАВНИЙ ОЩАДНИЙ БАНК УКРАЇНИ”, м. Черкаси
  3. АБ “Південний”, м. Одеса

Розпорядник майна - Череватий Любомир Богданович (вул. Франка І., буд. 22, м. Львів, Львівська область, 79005, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІТС)

про банкрутство

 

За участю представників сторін та учасників:

розпорядник майна - Череватий Л.Б. (в режимі відеоконференції);

від кредитора - Баблюк О.Б., адвокат (в режимі відеконференції);

від ГУ ДПС у Запорізькій області - Скитиба Н.І., витяг з ЄДР

 

УСТАНОВИВ:

 

Ухвалою від 07.07.2025 зокрема, попереднє засідання суду відкладене на 24.07.2025, 11 - 00.

Судове засідання 24.07.2025 здійснювалось в режимі відеоконференції із застосування підсистеми відеоконференцзв’язку ЄСІКС.

У засіданні розпорядник майна пояснив, що боржник ухилився від обов’язку розгляду заяви заявника, проти заяви ГУ ДПС у Запорізькій області не заперечує. Кредитор проти заяви ГУ ДПС у Запорізькій області також не заперечив.

Розглянувши у засіданні матеріали справи, заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області від 06.06.2025 (вх. № 11649/08-08/25 від 09.06.2025), заслухавши представників учасників провадження, суд зазначає наступне.

Ухвалою від 08.05.2025 зокрема, відкрито провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю “ГАЗ-ОІЛ ЕНЕРДЖІ”. Введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Введено процедуру розпорядження майном боржника. Розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Череватого Любомира Богдановича.

На сайті ГГСУ 08.05.2025 оприлюднено повідомлення № 76023 про відкриття провадження у справі про банкрутство боржника.

Відповідно до ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов’язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Станом на день подання заяви у ТОВ “ГАЗ-ОІЛ ЕНЕРДЖІ” (код за ЄДРПОУ 43833930) наявна заборгованість по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у сумі 16 485, 00 грн.; по податку на прибуток у сумі 370, 00 гривень. Загальна сума заборгованості складає 16 855, 00 грн (з яких 3 181 грн. - зобов’язання, 13 674 грн. штрафні санкції).

Податковий борг по податку на прибуток приватних підприємств виник на підставі наступного:

- донарахування податкового зобов’язання та штрафних санкцій по податковим повідомленням - рішенням: № 2794/13-01-04-08/43833930 від 09.02.2023 (форма “Р”) на суму 370 грн., з яких податкове зобов’язання становить 296, 00 грн. та 74, 00 грн. складають штрафні санкції.

Податковий борг по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів виник на підставі наступного:

- нараховано ПДВ по податковій декларації з податку на додану вартість № 9212797600 від 17.10.2022 - 2 802 грн., з урахуванням сплати 1 296, 00 грн. залишок заборгованості складає 1 506, 00 грн.;

 - нараховано ПДВ по податковій декларації з податку на додану вартість № 9244299891 від 16.11.2022 - 1 379 грн.;

- донарахування податкового зобов’язання та штрафних санкцій по податковим повідомленням - рішенням за результатами проведення камеральних перевірок податкової звітності: № 00/2971/0406 від 07.08.2023 (форма “ПС”) на суму 4 080, 00 гривень; № 4854/13-01-04-08-15 від 22.03.2023 (форма “ПС”) на суму 340, 00 гривень; № 00/6155/0406 від 30.11.2023 (форма “ПС”) на суму 4 080, 00 гривень; № 0003930406 від 11.01.2024 (форма “ПС”) на суму 2 040, 00 гривень; № 0021270406 від 21.02.2024 (форма “ПС”) на суму 1 020, 00 гривень; № 0045320406 від 11.04.2024 (форма “ПС”) на суму 1 020, 00 гривень; № 0048560406 від 15.04.2024 (форма “ПС”) на суму 1 020, 00 гривень.

Відповідно до пунктів 54.1 та 54.3 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов’язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов’язання та/або пені вважається узгодженою. Контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв’язку із використанням платником податку права на податкову знижку.

Згідно з пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов’язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов’язаний сплатити нараховану суму грошового зобов’язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов’язання платник податків зобов’язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження. Отже, за загальним правилом обов’язок з обчислення суми податкового зобов’язання і зазначення такої у відповідній податковій декларації покладено на платників податків (крім випадків, передбачених ПК України). Строк для сплати податкового зобов’язання становить 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації (крім випадків, встановлених цим Кодексом).

Підпунктом 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов’язок платника податків сплатити суму грошового зобов’язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Пунктом 58.2 статті 58 Податкового кодексу України встановлено, що податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно п. 56.18. ст. 56 Податкового кодексу України платник податків має право оскаржити в суді податкові повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошові зобов’язання вважаються неузгодженими до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Вказані податкові повідомлення рішення не були оскаржені у судовому порядку. Таким чином, відповідно до п. 56.18 ст. 56 ПК України грошові зобов’язання визначені в них є узгодженими. Згідно до п. п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, грошове зобов’язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов’язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв’язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п. п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Статтею 67 Конституції України встановлений обов’язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з п. 15.1 ст. 15 Податкового Кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об’єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об’єктом оподаткування згідно з цим кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов’язок із сплати податків та зборів згідно з цим кодексом.

Згідно п. п. 16.1.2-16.1.3 та п. 16.1 ст. 16 (далі - ПКУ) платник податків зобов’язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; - подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. - сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Відповідно до ст. 36 ПК України податковим обов’язком визнається обов’язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов’язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов’язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов’язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. (п. п. 36.1 - 36.3 ПК України).

Відповідно до п. 37.2 ст. 37 Податкового кодексу України податковий обов’язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов’язує сплату ним податку.

Згідно п. п. 37.3.1 п. 37.3 ст. 37 ПКУ підставами для припинення податкового обов’язку, крім його виконання, є: ліквідація юридичної особи.

Так, згідно з пунктом 31.1 статті 31 ПК України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов’язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов’язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Податковим періодом визнається встановлений цим Кодексом період часу, з урахуванням якого відбувається обчислення та сплата окремих видів податків та зборів. (п. 33.1 ст. 33 ПК України).

Відповідно до ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи. Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється. Повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України. Розмежування повноважень і функціональних обов'язків контролюючих органів визначається законодавством України. Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, у тому числі на запит правоохоронних органів.

За п. п. 14.1.137 ст. 14 Податкового Кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Станом на день подання заяви вищезазначений податковий борг у сумі 16 855, 00 гривень боржником до бюджету не сплачений.

Враховуючи встановлені обставини, заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області від 06.06.2025 (вх. № 11649/08-08/25 від 09.06.2025) слід задовольнити. Визнати вимоги заявника до боржника у розмірі 3 181 грн. 00 коп. основного боргу (3-тя черга), 13 674 грн. 00 коп. штрафних санкцій (6-та черга). Зобов’язати розпорядника майна включити вимоги заявника до реєстру вимог кредиторів у відповідності до вимог Кодексу України з процедур банкрутства. Слід зобов’язати розпорядника майна внести витрати заявника по сплаті судового збору за подання заяви у розмірі 4 844 грн. 80 коп. до 1-ої черги задоволення вимог відповідно до ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства.

Відповідно до ч. 2 п. 7, 10 ст. 47 Кодексу України з процедур банкрутства у попередньому засіданні господарський суд розглядає всі вимоги кредиторів, що надійшли протягом строку, передбаченого частиною першою статті 45 цього Кодексу, у тому числі щодо яких були заперечення боржника або розпорядника майна. Розпорядник майна за результатами попереднього засідання вносить до реєстру вимог кредиторів відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов’язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги. Ухвала попереднього засідання є підставою для визначення кількості голосів, які належать кожному конкурсному кредитору під час прийняття рішення на зборах (комітеті) кредиторів. Для визначення кількості голосів для участі у представницьких органах кредиторів зі складу вимог конкурсних кредиторів виключається неустойка (штраф, пеня).

Отже, розмір та перелік усіх визнаних судом вимог кредиторів, що підлягають внесенню розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів:

  1. Товариства з обмеженою відповідальністю “ЕЛЕКТРОТРЕЙДІНГ ГРУП” - 3 769 640 грн. 52 коп. основного боргу (4 - та черга задоволення вимог), 363 869 грн. 35 коп. пені (6 - та черга задоволення вимог).
  2. Головного управління ДПС у Запорізькій області - 3 181 грн. 00 коп. основного боргу (3-тя черга), 13 674 грн. 00 коп. штрафних санкцій (6-та черга).

Слід зобов’язати розпорядника майна за результатами попереднього засідання внести до реєстру вимог кредиторів відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов’язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги.

Також, слід зобов’язати розпорядника майна внести витрати кредитора за подання заяви про відкриття провадження у справі у розмірі 24 224 грн. 00 коп. до 1-ої черги задоволення вимог відповідно до ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства.

Слід призначити підсумкове засідання суду.

Відповідно до вимог ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства слід зобов’язати розпорядника майна повідомити кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів, уповноважену особу працівників боржника та уповноважену особу засновників (учасників, акціонерів) боржника про місце і час проведення зборів кредиторів та організувати їх проведення, та надати рішення за наслідками його проведення.

Проведення судового засідання 12.08.2025, 12 - 00 у справі № 908/892/25 слід здійснити за допомогою підсистеми відеоконференцзв’язку ЄСІКС.

Технічна фіксація здійснюється за допомогою підсистеми відеоконференцзв’язку: vkz.court.gov.ua.

Керуючись ст. ст. 2, 35, 39, 41, 44, 45, 47, 122 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 197, 232-235, 255 ГПК України, суд

 

 

 

 

УХВАЛИВ:

 

Заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області від 06.06.2025 (вх. № 11649/08-08/25 від 09.06.2025) задовольнити

Визнати вимоги заявника до боржника у розмірі 3 181 грн. 00 коп. основного боргу (3-тя черга), 13 674 грн. 00 коп. штрафних санкцій (6-та черга).

Зобов’язати розпорядника майна включити вимоги заявника до реєстру вимог кредиторів у відповідності до вимог Кодексу України з процедур банкрутства.

Зобов’язати розпорядника майна внести витрати заявника по сплаті судового збору за подання заяви у розмірі 4 844 грн. 80 коп. до 1-ої черги задоволення вимог відповідно до ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства.

Розмір та перелік усіх визнаних судом вимог кредиторів, що підлягають внесенню розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів:

  1. Товариства з обмеженою відповідальністю “ЕЛЕКТРОТРЕЙДІНГ ГРУП” - 3 769 640 грн. 52 коп. основного боргу (4 - та черга задоволення вимог), 363 869 грн. 35 коп. пені (6 - та черга задоволення вимог).
  2. Головного управління ДПС у Запорізькій області - 3 181 грн. 00 коп. основного боргу (3-тя черга), 13 674 грн. 00 коп. штрафних санкцій (6-та черга).

Зобов’язати розпорядника майна за результатами попереднього засідання внести до реєстру вимог кредиторів відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов’язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги.

Зобов’язати розпорядника майна внести витрати кредитора за подання заяви про відкриття провадження у справі у розмірі 24 224 грн. 00 коп. до 1-ої черги задоволення вимог відповідно до ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства.

Підсумкове засідання суду, яке відбудеться в приміщенні Господарського суду Запорізької області за адресою: вул. Гетьманська, 4, корпус № 2, зал 100, м. Запоріжжя, 69001 призначити на 12.08.2025, 12 - 00.

Зобов’язати розпорядника майна відповідно до вимог ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства повідомити кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів, уповноважену особу працівників боржника та уповноважену особу засновників (учасників, акціонерів) боржника про місце і час проведення зборів кредиторів та організувати їх проведення, та надати рішення за наслідками його проведення.

Проведення судового засідання 12.08.2025, 12 - 00 у справі № 908/892/25 здійснити за допомогою підсистеми відеоконференцзв’язку ЄСІКС.

 

Копію ухвали надіслати заявнику, кредитору, боржнику, розпоряднику майна (електронною поштою/до електронного кабінету).

 

Розмістити повний текст ухвали на сайті Господарського суду Запорізької області (https://zp.arbitr.gov.ua/sud5009/gromadyanam/advert/).

 

Ухвала набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 235 ГПК України та може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, визначеними ст. ст. 256-259 ГПК України.

 

Повний текст ухвали, відповідно до ст. 233 ГПК України складено 28.07.2025.

 

 

 

Суддя                                                                             Володимир ЧЕРКАСЬКИЙ

 

ДО УВАГИ!!! Учасників справи Товариства з обмеженою відповідальністю “ГАЗ-ОІЛ ЕНЕРДЖІ” по справі № 908/892/25.