flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

До уваги учасників справи № 908/916/25 про банкрутство ТОВ “ДІВА-АГРОЛАН”

14 серпня 2025, 09:17

До уваги учасників справи № 908/916/25 про банкрутство ТОВ “ДІВА-АГРОЛАН”

        

номер провадження справи 21/2/25

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

 

УХВАЛА

 

06.08.2025                                                                                    Справа № 908/916/25

м. Запоріжжя Запорізька область

 

Господарський суд Запорізької області у складі судді Черкаського Володимира Івановича, при секретарі Подгайній В.О., розглянувши у судовому засіданні матеріали справи № 908/916/25

 

Заявники:

  1. Товариство з обмеженою відповідальністю “ЄМІЛЬЧИНЕ АГРОКОМ” (вул. Хмельницьке шосе, 14/4, м. Вінниця, 21036, код ЄДРПОУ 37442263, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС, представник - адвокат Оверковський Костянтин Володимирович, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС)
  2. Публічне акціонерне товариство “МТБ БАНК” (проспект Миру, 28, м. Чорноморськ, Одеська область, 68003, ЄДРПОУ 21650966, електронна пошта: office@mtb.ua, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС)

 

Кредитори:

  1. Фізична особа Заматов Роман Валерійович (вул. Теліги Олени, буд. 23-А, кв. 31, м. Київ, 04060, РНОКПП 2830219811, ел. пошта: zamatov_attorney@outlook.com, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС)
  2. (заявник 3) Головне управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, 166, м. Запоріжжя, 69107, код ЄДРПОУ ВП 44118663, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС, представник Скитиба Н.І., має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС)
  3. Акціонерне товариство “ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК” (вул. Андріївська, буд. 4, м. Київ, 04070, код ЄДРПОУ 14282829, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС, представник - адвокат Награбовський Олександр Вікторович, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС)
  4. Головне управління ДПС у Житомирській області (вул. Тютюнника Юрка, буд. 7, м. Житомир, 10003, код ЄДРПОУ 44096781, ел. пошта zt.official@tax.gov.ua, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС, представник Бучинська І.В., має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС)
  5. Товариство з обмеженою відповідальністю “УЛФ-ФІНАНС” (пр. Оболонський, 35-а, офіс 300, м. Київ, 04205, код ЄДРПОУ 41110750, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС, представник - адвокат Гончаров Дмитро Олександрович, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС)

Боржник - Товариство з обмеженою відповідальністю “ДІВА-АГРОЛАН” (пр. Соборний, буд. 63, офіс 28, м. Запоріжжя, 69002, ел. пошта: divaagrolan@gmail.com, ЄДРПОУ 39268782, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС)

Банки, здійснюючі розрахунково-касове обслуговування боржника:

  1. АТ “ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК”, м. Київ
  2. Філія - Житомирське обласне управління АТ “ДЕРЖАВНИЙ ОЩАДНИЙ БАНК УКРАЇНИ”, м. Житомир
  3. ПАТ “МТБ БАНК”, м. Київ
  4. АТ “УКРЕКСІМБАНК”, м. Київ
  5. Філія - Головне управління по м. Києву та Київській області АТ “ДЕРЖАВНИЙ ОЩАДНИЙ БАНК УКРАЇНИ”, м. Київ
  6. АТ “ЮНЕКС БАНК”, м. Київ

Розпорядник майна - Бурцева І.Ю. (а/с 1, м. Запоріжжя, 69041, ел. пошта: irinabyrtseva@gmail.com, має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІКС)

про банкрутство

 

За участю представників сторін:

Заявник ТОВ “ЄМІЛЬЧИНЕ АГРОКОМ” - Оверковський Костянтин Володимирович (в режимі відеоконференції);

Кредитор - Заматов Роман Валерійович, паспорт (в режимі відеоконференції);

Арбітражний керуючий - Бурцева І.Ю., розпорядник майна (зал 123 корпус 2)

 

УСТАНОВИВ:

 

Ухвалою від 24.07.2025 зокрема, клопотання розпорядника майна (вх. № 11112/08-08/25 від 30.05.2025) задоволено. Зобов’язано керівника Товариства з обмеженою відповідальністю “ДІВА-АГРОЛАН” Квітчука Ярослава Вікторовича призначити дату, час та місце для проведення інвентаризації боржника. Повідомити розпорядника майна Бурцеву І.Ю. завчасно про дату, час та місце для проведення інвентаризації боржника шляхом надсилання листа на офіційну адресу арбітражного керуючого: а/с 1, м. Запоріжжя, 69041, або електронну пошту: irinabyrtseva@gmal.com. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю “УЛФ-ФІНАНС” (вх. № 11112/08-08/25 від 30.05.2025) задоволено. Визнано вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю “УЛФ-ФІНАНС” до боржника у розмірі 9   317 463 грн. 13 коп. (4-та черга); 17 944 704, 92 грн. 92 коп. (6-та черга).

До системи “Електронний суд” надійшли:

- від розпорядника майна - повідомлення (вх. № 15819/08-08/25 від 05.08.2025) про результати розгляду кредиторських вимог заявника 1, пояснення (вх. № 15835/08-08/25 від 05.08.2025);

- від заявника 3 - заява (вх. № 15002/08-08/25 від 24.07.2025).

У засіданні додаткові докази приєднано до матеріалів справи, клопотання прийняті до розгляду.

Судове засідання 06.08.2025 здійснювалось в режимі відеоконференції із застосування підсистеми відеоконференцзв’язку ЄСІКС.

Розглянувши у засіданні матеріали справи, заяву Товариства з обмеженою відповідальністю “ЄМІЛЬЧИНЕ АГРОКОМ” (вх. № 11108/08-08/25 від 30.05.2025) з урахуванням уточнень (вх. № 15041/08-08/25 від 24.07.2025), заслухавши представників учасників провадження, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов’язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

На офіційному сайті Судової влади України оголошення про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність ТОВ “ДІВА-АГРОЛАН” опубліковано 30 квітня 2025 року номер публікації 75945.

Заявник 1 просить (з урахуванням уточнень) визнати вимоги у розмірі 6 088 929, 34 грн. та обґрунтовує наступним.

17.09.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю “РЕСУРС-ФАРМІНГ” (Поклажодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю “ДІВА-АГРОЛАН” (Зберігач) укладений договір № 17/09/19-3 про надання послуг відповідального зберігання (надалі - Договір).

Згідно з умовами Договору ТОВ “РЕСУРС-ФАРМІНГ” передано, а ТОВ “ДІВА- АГРОЛАН” прийнято на відповідальне зберігання 858 587 кг соняшнику, що підтверджується актами приймання-передачі товару та товарно-транспортними накладними, підписаними сторонам без зауважень.

ТОВ “ДІВА-АГРОЛАН” 05.02.2020 відповідно до акту прийому-передачі товару на зберігання до Договору повернуто ТОВ “РЕСУРС-ФАРМІНГ” з відповідального зберігання 480 000 кг. соняшнику.

ТОВ “РЕСУРС-ФАРМІНГ” 02.06.2021 направлено на адресу ТОВ “ДІВА-АГРОЛАН” лист-вимогу про повернення товару з відповідального зберігання. Відповіді на зазначені вимоги ТОВ “ДІВА-АГРОЛАН” не надано, товар з відповідального зберігання в повному обсязі не повернуто.

Станом на 01.06.2021 залишок товару, який залишився на відповідальному зберігання Зберігача становить 378 587 кг.

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 19.01.2022 по справі № 908/2120/21 позов ТОВ “РЕСУРС-ФАРМІНГ” задоволено та вирішено стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “ДІВА-АГРОЛАН” на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “РЕСУРС-ФАРМІНГ” 8 272 125, 95 грн. вартості товару, неповернутого за договором про надання послуг відповідального зберігання.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 21.07.2022 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю “ДІВА-АГРОЛАН” на рішення Господарського суду Запорізької області від 19.01.2022 у справі № 908/2120/21 повернуто заявникові. Рішення набуло законної сили.

Відповідно до Договору про відступлення права вимоги № 25/07-22/ДА від 25.07.2022 ТОВ “РЕСУРС-ФАРМІНГ” у справі відступив на користь ТОВ “ЄМІЛЬЧИНЕ АГРОКОМ” право вимоги до ТОВ “ДІВА-АГРОЛАН” за Договором про надання послуг відповідального зберігання № 17/09/19-3 від 17.09.2019 у зв’язку із невиконанням якого виник спір у справі № 908/2120/21.

Відповідно до п. 1.2. Договору про відступлення права вимоги, розмір вимог Нового кредитора до Відповідача становить 8 272 125, 95 грн. вартості товару, неповернутого за договором про надання послуг відповідального зберігання, що підтверджено рішенням суду у даній справі.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 29.11.2022 у справі № 908/2120/21 вирішено замінити стягувача - Товариство з обмеженою відповідальністю “РЕСУРС-ФАРМІНГ” на правонаступника - Товариство з обмеженою відповідальністю “ЄМІЛЬЧИНЕ АГРОКОМ” за наказом Господарського суду Запорізької області від 02.09.2022 по справі № 908/2120/21 з примусового виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 19.01.2022 у справі № 908/2120/21 про стягнення 8 272 125, 95 грн. вартості товару, неповернутого за договором про надання послуг відповідального зберігання та 124 081, 89 грн. судового збору.

Таким чином, ТОВ “ДІВА-АГРОЛАН” відповідно до укладених вище правочинів є боржником по Договору про надання послуг відповідального зберігання № 17/09/19-3 в обсязі встановленому рішенням Господарського суду Запорізької області від 19.01.2022 по справі № 908/2120/21 на загальну суму 8 272 125, 95 грн., де стягувачем є ТОВ “ЄМІЛЬЧИНЕ АГРОКОМ”.

Крім того, рішенням Господарського суду Запорізької області від 19.01.2022 по справі № 908/2120/21, стягнуто з ТОВ “ДІВА-АГРОЛАН” 124 081, 89 грн. судового збору. Вимоги всього складають: 8 272 125, 95 + 124 081, 89 судовий збір = 8 396 207, 84 грн.

Крім того, рішенням Господарського суду Вінницької області від 23.02.2023 у справі № 902/1112/22 було вирішено стягнути солідарно з Товариства з обмеженою відповідальністю “Сат-Агро”, Товариства з обмеженою відповідальністю “Сат.Сервіс Агро Трейд”, Товариства з обмеженою відповідальністю “Сатурн Агро”, Квітчука Ярослава Вікторовича та Квітчук Ольги Леонтіївни на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “Ємільчине Агроком” 8 272 125, 95 грн. заборгованості.

Тобто, як вбачається з рішення Господарського суду Вінницької області від 23.02.2023 у справі № 902/1112/22 є солідарні боржники (поручителі) по зобов’язаннях ТОВ “Діва-Агролан” за договором про надання послуг відповідального зберігання № 17/09/19-3 від 17.09.2019.

На виконання вищевказаного рішення суду у справі № 902/1112/22 було видано накази. Накази передавались на виконання до приватного виконавця Собчука В.В. Відповідно до довідки приватного виконавця Собчука В.В. яка була отримана 21.07.2025 № 3212, вбачається що по наказу № 902/1112/22 було стягнуто з солідарних боржників заборгованість на загальну суму 2 307 278, 5 грн. (2 075 078, 46 + 232 200, 04).

Розрахунок кредиторських вимог: 8 396 207, 84 грн. - 2 307 278, 5 = 6 088 929, 34 грн.

За таких обставин, вимоги заявника 1 у розмірі 6 088 929, 34 грн. підтверджуються наявними матеріалами справи.

Боржником заяву не розглянуто. Заявники, кредитор, розпорядник майна проти заяви не заперечили.

За таких обставин, враховуючи її правомірність, заяву Товариства з обмеженою відповідальністю “ЄМІЛЬЧИНЕ АГРОКОМ” (вх. № /08-08/25 від 30.05.2025) слід задовольнити та визнати вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю “ЄМІЛЬЧИНЕ АГРОКОМ” у розмірі 6 088 929 грн. 34 коп. (4 - та черга задоволення вимог). Слід зобов’язати розпорядника майна включити вимоги заявника 1 до реєстру вимог кредиторів у відповідності до вимог Кодексу України з процедур банкрутства. Зобов’язати розпорядника майна включити витрати заявника 1 по сплаті судового збору за подання заяви у розмірі 4 844 грн. 40 коп. до реєстру вимог кредиторів відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства.

Розглянувши у засіданні матеріали справи, клопотання заявника 3 (вх. № 15543/08-08/25 від 31.07.2025), заслухавши учасників провадження, суд зазначає наступне.

Ухвалою від 30.04.2025 відкрито провадження у справі № 908/916/25 про банкрутство Товариство з обмеженою відповідальністю “ДІВА-АГРОЛАН”. Розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Бурцеву Ірину Юріївну.

Стаття 78 ПК України визначає порядок та підстави проведення документальних позапланових перевірок. Відповідно до підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Керівнику ТОВ “ДІВА - АГРОЛАН” направлено запит відповідно до п. п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 та п. п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) від 24.06.2025 № 1055/12/08-01-07-07-04 про надання документів фінансово - господарської діяльності. Відповідь не надано.

Також, з метою проведення перевірки, розпоряднику майна, направлено запит від 24.06.2025 № 1052/12/08-01-07-07-04 про надання документів фінансово-господарської діяльності для проведення позапланової документальної перевірки з питання  дотримання вимог податкового та валютного законодавства. Відповідь не надано.

Відповідно до п. п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. п. 75.1.2 п. 75.1 ст.75, п. п.78.1.7 п. 78.1 ст. 78, п. п. 69.22, п. п. 69.351 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (зі змінами), п. 2 ч. 1 ст. 13, п. 923 розділу VIII “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 № 2464 - VІ (зі змінами) та наказу Головного управління ДПС у Запорізькій області від 25.06.2025 № 1162-п, з 26.06.2025 необхідно було розпочати документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ “ДІВА - АГРОЛАН”.

З метою розпочати виїзну перевірку, вручити наказ від 25.06.2025 № 1162-п, пред’явити направлення на проведення перевірки від 25.06.2025 № 1710, № 1709, № 1722, 26.06.2025 здійснено вихід за податковою адресою ТОВ “ДІВА - АГРОЛАН” (69002, Запорізька область, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 63, офіс 28).

У результаті виходу фахівцями Головного управління ДПС у Запорізькій області встановлено, що за адресою: 69002, Запорізька область, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 63, офіс 28 ТОВ “ДІВА - АГРОЛАН” відсутнє.

Враховуючи вищенаведене, у зв’язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою, не можливо вручити копію наказу на проведення перевірки від 25.06.2025 № 1162-п, пред’явити направлення на проведення перевірки від 25.06.2025 № 1710, № 1709, № 1722 та провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ “ДІВА - АГРОЛАН”.

У зв’язку з чим, було складено Акт про неможливість проведення перевірки у  зв’язку з відсутністю підприємства (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників за податковою адресою від 27.06.2025 № 1625/08-01-07-06/39268782.

Вищевикладене не дає можливості встановити повну схему фінансово-господарських відносин та повноту нарахування і сплати податкових зобов’язань на кожній ланці ланцюга проходження товарно-матеріальних цінностей (робіт тощо). Вищевикладене свідчить про відсутність ТОВ “ДІВА - АГРОЛАН” адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов’язань та відсутність фактичних дій, спрямованих на виконання взятих на себе зобов’язань. Останнє, в свою чергу, свідчить про відсутність наміру створення правових наслідків. Тобто, такі угоди носять нереальність здійснення операцій. Отже ТОВ “ДІВА - АГРОЛАН” не надано документів та не забезпечено проведення контролюючим органом податкової перевірки, проведення якої передбачене ст. 78.1.7 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 42.2 статті 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Згідно приписів пункту 81.1 статті 81 ПК України, який проголошує наступне: посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред’явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів, як направлення на проведення такої перевірки, копії наказу про проведення перевірки, службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

В свою чергу, пункт 78.4 статті 78 ПК України наголошує: про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків (крім перевірок, передбачених підпунктом 78.1.22 пункту 78.1 цієї статті) надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Стаття 78 ПК України визначає порядок та підстави проведення документальних позапланових перевірок. Відповідно до підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків. Тобто, відкриття провадження у справі про банкрутство є безумовною підставою для проведення позапланової перевірки платника податків згідно із приписами підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України.

Суб’єктом документальної перевірки з боку контролюючого органу також може бути платник податку, щодо якого відкрито провадження у справі про банкрутство (підпункт 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України), за деякими особливостями у правовому регулюванні, що настають для такого платника податку з відкриттям провадження у справі про банкрутство та визнанням юридичної особи-боржника банкрутом.

У межах проведення такої перевірки у платника податку виникає обов’язок надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки; такий обов’язок виникає у платника податків після початку перевірки (пункт 85.2 статті 85 ПК України).

При проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об’єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності); відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п’ять робочих днів до дати закінчення перевірки (пункт 85.4 статті 85 ПК України).

Крім того, податковий орган має право звертатися до суду із заявою про вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів у випадках, передбачених цим Кодексом (підпункт 20.1.38 пункту 20.1 статті 20 ПК України).

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Кінцевою метою здійснення перевірки контролюючим органом в порядку підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України є, зокрема, повне та достовірне формування грошових вимог податкових органів до боржника, щодо якого відкрито провадження у справі про банкрутство. За результатами такої перевірки можуть бути виявлені, зокрема, ознаки фіктивного банкрутства, встановлення недоброчесної поведінки як боржника так і кредиторів, що суперечить меті та принципам процедур банкрутства.

У зв’язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою та неможливістю проведення позапланової документальної перевірки передбаченої ПК України, відсутність первинних документів та наявність сумнівів у реальності кредиторських вимог, з метою сприянню у здійсненні аналізу фінансово-господарської діяльності боржника, Головне управління ДПС у Запорізькій області правомірно звернулось до суду з заявою про витребування оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів.

У постанові від 30 травня 2023 року у справі № 904/5635/19 (904/9817/21) Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду, зробив висновок про те, що вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів у випадках, передбачених цим Кодексом, що відповідає повноваженням податкового органу, визначеним в підпункті 20.1.38 пункту 20.1 статті 20 ПК України.

За таких обставин, заяву заявника 3 слід задовольнити та витребувати у керівника боржника ТОВ “ДІВА - АГРОЛАН” Квітчука Ярослава Вікторовича оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів, а саме:

- копії наказів про прийом (звільнення) посадових осіб, копії паспортних даних та довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру посадових осіб;

- накази про облікову політику підприємства;

- штатний розклад та відомості про основні засоби у перевіряємому періоді;

- документи дозвільного характеру та ліцензії, без наявності яких суб’єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності;

- договори оренди офісних, виробничих, складських приміщень, транспортних засобів;

- договір (и) купівлі-продажу, підряду, надання послуг з контрагентами-постачальниками та покупцями по взаємовідносинам у перевіряємому періоді;

- первинні документи щодо придбання (одержання)/ продажу (поставки) товарів, (робіт, послуг) - видаткові накладні, рахунки, акти приймання-передачі, акти виконаних робіт, тощо з контрагентом- постачальником;

- документально оформленні повноваження на здійснення господарських операцій осіб, які в інтересах платника податків одержують (відпускають) ТМЦ, нематеріальні активи та інше майно - письмові договори; довіреності; акти керівного органу платника податків, тощо;

- договори на перевезення вантажів від контрагента-постачальника, договори на зберігання вантажів та акти виконаних робіт;

- первинні документи щодо транспортування продукції - з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, наприклад товарно-транспортні накладні, шляхові листи;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції - декларації про відповідність, сертифікати відповідності, застосування яких передбачено нормативно-правовими актами;

- розрахункові документи: виписки банку, платіжні доручення, платіжні вимоги-доручення, розрахункові чеки (їх корінці), документи щодо проведення розрахунків за акредитивами, векселі, переуступки боргу;

- касові книги, ліміти залишку готівки в касі, звіти касира, видаткові та прибуткові касові ордери, авансові звіти з додатками, книги КОРО, відомості по РРО, тощо;

- регістри бухгалтерського обліку, до яких перенесено інформацію із запитуваних первинних документів, регістри бухгалтерського обліку по коштах, розрахунках і поточних зобов’язаннях (зокрема, але не виключно, рахунки 10, 20, 23, 26, 28, 30, 31, 36, 37, 6370, 71, 72, 73, 74, 79, 90, 91, 92, 93, 94, 95), журнали-ордери, головна книга;

- первинні та інші документи щодо обліку руху активів всередині підприємства (лімітно-забірні картки, накладні на внутрішнє переміщення ТМЦ або складського обліку, відомості обліку залишків матеріалів на складі та інше); інвентаризаційні описи, акти інвентаризації, або інші облікові документи вузькогалузевого характеру, що відповідно до нормативних актів застосовуються в окремій сфері діяльності;

- документи, що підтверджують використання отриманих товарів, послуг у власній господарській діяльності або її подальшу реалізацію (надання послуг), придбаної від контрагента - договір (и) купівлі- продажу, про надання послуг, акти виконаних робіт, тощо;

- інформацію про наявність власних чи орендованих офісних, складських, торгівельних та виробничих приміщень, виробничих потужностей (договори оренди землі, свідоцтва права власності на землю, державні акти на земельні ділянки, свідоцтва про право власності на нерухоме майно, договори купівлі-продажу нерухомого майна, технічні паспорти, договори оренди нерухомого майна, інвентарні картки, відомості нарахування амортизаційних відрахувань, акти вводу/виведення з експлуатації, акти на списання);

- інформація щодо проведення інвентаризації (накази на склад комісії, накази на проведення інвентаризації, інвентаризаційні описи, акти інвентаризації, тощо); накази щодо прийняття та звільнення робітників;

- іншу документацію про фінансово-господарську діяльність та іншу інформацію, пов’язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів.

На виконання ухвали суду слід видати наказ.

Заяву заявника 3 в частині не затвердження ліквідаційного балансу банкрута та не прийняття рішення про припинення провадження у справі № 908/916/25 про банкрутство ТОВ “ДІВА - АГРОЛАН” прийняти до відома.

Заяву в частині зобов’язання розпорядника майна у відповідності до ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства надати Головному управлінню ДПС у Запорізькій області первинні фінансово - господарські та бухгалтерські документи для проведення документальної позапланової перевірки ТОВ “ДІВА - АГРОЛАН” слід залишити без задоволення, враховуючи обставини невиконання керівником боржника вимог ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства та відсутності у розпорядника майна станом на 06.08.2025 відповідних документів.

Враховуючи необхідність вчинення дій учасниками провадження, на підставі ст. 216 ГПК України, попереднє засідання у справі слід відкласти.

Проведення судового засідання 20.08.2025, 14 - 00 у справі № 908/916/25 слід здійснити за допомогою підсистеми відеоконференцзв’язку ЄСІКС.

Технічна фіксація здійснюється за допомогою підсистеми відеоконференцзв’язку: vkz.court.gov.ua.

Керуючись ст. ст. 2, 45-49 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 197, 216, 232-235, 255-257 ГПК України, суд

 

УХВАЛИВ:

 

Клопотання ГУ ДПС у Запорізькій області (вх. № 15002/08-08/25 від 24.07.2025) в частині витребування документів задовольнити.

Витребувати у керівника Товариства з обмеженою відповідальністю “ДІВА-АГРОЛАН” Квітчука Ярослава Вікторовича (вул. Київська, 29, корпус 13, кв. 75, м. Вінниця, РНОКПП 2839717031) на користь Головного управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, 166, м. Запоріжжя, 69107, код ЄДРПОУ ВП 44118663) бухгалтерську та іншу документацію Товариства з обмеженою відповідальністю “ДІВА-АГРОЛАН” (пр. Соборний, буд. 63, офіс 28, м. Запоріжжя, 69002, ЄДРПОУ 39268782):

- копії наказів про прийом (звільнення) посадових осіб, копії паспортних даних та довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру посадових осіб;

- накази про облікову політику підприємства;

- штатний розклад та відомості про основні засоби у перевіряємому періоді;

- документи дозвільного характеру та ліцензії, без наявності яких суб’єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності;

- договори оренди офісних, виробничих, складських приміщень, транспортних засобів;

- договір (и) купівлі-продажу, підряду, надання послуг з контрагентами-постачальниками та покупцями по взаємовідносинам у перевіряємому періоді;

- первинні документи щодо придбання (одержання)/ продажу (поставки) товарів, (робіт, послуг) - видаткові накладні, рахунки, акти приймання-передачі, акти виконаних робіт, тощо з контрагентом- постачальником;

- документально оформленні повноваження на здійснення господарських операцій осіб, які в інтересах платника податків одержують (відпускають) ТМЦ, нематеріальні активи та інше майно - письмові договори; довіреності; акти керівного органу платника податків, тощо;

- договори на перевезення вантажів від контрагента-постачальника, договори на зберігання вантажів та акти виконаних робіт;

- первинні документи щодо транспортування продукції - з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, наприклад товарно-транспортні накладні, шляхові листи;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції - декларації про відповідність, сертифікати відповідності, застосування яких передбачено нормативно-правовими актами;

- розрахункові документи: виписки банку, платіжні доручення, платіжні вимоги-доручення, розрахункові чеки (їх корінці), документи щодо проведення розрахунків за акредитивами, векселі, переуступки боргу;

- касові книги, ліміти залишку готівки в касі, звіти касира, видаткові та прибуткові касові ордери, авансові звіти з додатками, книги КОРО, відомості по РРО, тощо;

- регістри бухгалтерського обліку, до яких перенесено інформацію із запитуваних первинних документів, регістри бухгалтерського обліку по коштах, розрахунках і поточних зобов’язаннях (зокрема, але не виключно, рахунки 10, 20, 23, 26, 28, 30, 31, 36, 37, 6370, 71, 72, 73, 74, 79, 90, 91, 92, 93, 94, 95), журнали-ордери, головна книга;

- первинні та інші документи щодо обліку руху активів всередині підприємства (лімітно-забірні картки, накладні на внутрішнє переміщення ТМЦ або складського обліку, відомості обліку залишків матеріалів на складі та інше); інвентаризаційні описи, акти інвентаризації, або інші облікові документи вузькогалузевого характеру, що відповідно до нормативних актів застосовуються в окремій сфері діяльності;

- документи, що підтверджують використання отриманих товарів, послуг у власній господарській діяльності або її подальшу реалізацію (надання послуг), придбаної від контрагента - договір (и) купівлі- продажу, про надання послуг, акти виконаних робіт, тощо;

- інформацію про наявність власних чи орендованих офісних, складських, торгівельних та виробничих приміщень, виробничих потужностей (договори оренди землі, свідоцтва права власності на землю, державні акти на земельні ділянки, свідоцтва про право власності на нерухоме майно, договори купівлі-продажу нерухомого майна, технічні паспорти, договори оренди нерухомого майна, інвентарні картки, відомості нарахування амортизаційних відрахувань, акти вводу/виведення з експлуатації, акти на списання);

- інформація щодо проведення інвентаризації (накази на склад комісії, накази на проведення інвентаризації, інвентаризаційні описи, акти інвентаризації, тощо); накази щодо прийняття та звільнення робітників;

- іншу документацію про фінансово-господарську діяльність та іншу інформацію, пов’язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів.

Видати наказ.

Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю “ЄМІЛЬЧИНЕ АГРОКОМ” (вх. № 11108/08-08/25 від 30.05.2025) з урахуванням уточнень (вх. № 15041/08-08/25 від 24.07.2025) задовольнити.

Визнати вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю “ЄМІЛЬЧИНЕ АГРОКОМ” до боржника у розмірі 6 088 929 грн. 34 коп. (4-та черга).

Зобов’язати розпорядника майна включити вимоги заявника 1 до реєстру вимог кредиторів у відповідності до вимог Кодексу України з процедур банкрутства. Зобов’язати розпорядника майна включити витрати заявника 1 по сплаті судового збору за подання заяви у розмірі 4 844 грн. 40 коп. до реєстру вимог кредиторів відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства.

Попереднє засідання суду, яке відбудеться в приміщенні Господарського суду Запорізької області за адресою: вул. Гетьманська, 4, корпус № 2, зал 123, м. Запоріжжя, 69001 відкласти на 20.08.2025, 14 - 00.

Зобов’язати надати суду:

Публічне акціонерне товариство “МТБ БАНК” - відомості про майно боржника, яке знаходиться в заставі заявника 2, розмір вимог заявника 2, у т. ч. забезпечених заставою, станом на момент витребування;

Розпорядника майна боржника - відомості про результати розгляду вимог заявника 2 з урахуванням вимог ст. 45 КУЗПБ, матеріали інвентаризації майна боржника;

Кредитора 1 - додаткове нормативне та документальне обґрунтування заяви (вх. № 11750/08-08/25 від 09.06.2025).

Проведення попереднього засідання 20.08.2025, 14 - 00 у справі № 908/916/25 в режимі відеоконференції здійснити за допомогою підсистеми відеоконференцзв’язку ЄСІКС.

 

Копію ухвали надіслати кредиторам, боржнику, розпоряднику майна, заявникам, керівнику ТОВ “ДІВА-АГРОЛАН” Квітчуку Ярославу Вікторовичу (вул. Київська, 29, корпус 13, кв. 75, м. Вінниця) (до електронного кабінету/поштовим зв’язком).

 

Розмістити повний текст ухвали на сайті Господарського суду Запорізької області (https://zp.arbitr.gov.ua/sud5009/gromadyanam/advert/).

 

Ухвала набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 235 ГПК України та може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, визначеними ст. ст. 256-259 ГПК України.

 

Повний текст ухвали, відповідно до ст. 233 ГПК України, складено 13.08.2025.

 

 

 

Суддя                                                                             Володимир ЧЕРКАСЬКИЙ