flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

До відому кредиторів: Управління Пенсійного фонду України в м. Єнакієве Донецької області; ПАТ “ДТЕК ДОНЕЦЬКОБЛЕНЕРГО”; О.К.П. “ДОНЕЦЬКТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО” Д.П. “ЄНАКІЄВСЬКИЙ КОМБІНАТ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ”

14 січня 2015, 09:36
 
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
        08.12.2014                                                                                                                                                     Справа № 5/280Б
         Господарський суд у складі судді Шевченко Тетяни Миколаївни,
за участю представника органу з питань банкрутства – Головного управління юстиції у Запорізькій області: Новікової О.О., довіреність № 13-18/9104 від 12.11.2014;
представники сторін та ліквідатор – не з’явились;
розглянувши матеріали клопотання ліквідатора банкрута Державного підприємства “ЄНАКІЄВСЬКИЙ КОМБІНАТ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ” Савранського Андрія Євгеновича про затвердження звіту та ліквідаційного балансу у справі №5/280Б
Кредитори:
1)   Єнакієвська об’єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області  
         2) Управління Пенсійного фонду України в м. Єнакієве Донецької області  
         3) Публічне акціонерне товариство “ДТЕК ДОНЕЦЬКОБЛЕНЕРГО”  
         4) Обласне комунальне підприємство “ДОНЕЦЬКТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО”  
Банкрут – Державне підприємство “ЄНАКІЄВСЬКИЙ КОМБІНАТ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ”  
про визнання банкрутом,
ліквідатор – арбітражний керуючий Савранський Андрій  
ВСТАНОВИВ:
10.11.2014 до господарського суду Запорізької області надійшло клопотання вх.№11/81/01-22 від 10.11.2014 ліквідатора банкрута Державного підприємства “ЄНАКІЄВСЬКИЙ КОМБІНАТ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ” Савранського Андрія Євгеновича про затвердження звіту та ліквідаційного балансу у справі №5/280Б за поданими документами та матеріалами.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 12.11.2014 прийнято до розгляду клопотання (вх.№11/81/01-22 від 10.11.2014) ліквідатора банкрута Державного підприємства “ЄНАКІЄВСЬКИЙ КОМБІНАТ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ” Савранського Андрія Євгеновича про затвердження звіту та ліквідаційного балансу у справі №5/280Б за поданими документами та матеріалами.
В судове засідання представники кредиторів та ліквідатор не з’явились; витребуваних судом документів ліквідатор не надав.
Вивчивши подані документи, проаналізувавши норми чинного законодавства, суд дійшов висновку про залишення клопотання про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу без розгляду, виходячи з наступного.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України “Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції”, у зв’язку з неможливістю здійснювати правосуддя окремими судами в районі проведення антитерористичної операції змінити територіальну підсудність судових справ, підсудних розташованим в районі проведення антитерористичної операції таким судам, та забезпечити розгляд господарських справ, підсудних господарським судам, розташованим в районі проведення антитерористичної операції, - господарськими судами, що визначаються головою Вищого господарського суду України.
У пункті першому розпорядження голови Вищого господарського суду України від 02.09.2014 №28-р визначено, що розгляд господарських справ, підсудних господарським судам, розташованим в районі проведення антитерористичної операції, здійснюється такими судами:
- господарських справ, підсудних господарському суду Донецької області, господарським судом Запорізької області;
- господарських справ, підсудних господарському суду Луганської області, господарським судом Харківської області;
- господарських справ, що підлягають перегляду в апеляційному порядку Донецьким апеляційним господарським судом, - Харківським апеляційним господарським судом.
Відповідно до пункту другого цього ж розпорядження визначено господарським судам Донецької і Луганської областей, Донецькому апеляційному господарському суду справи, розгляд яких не закінчено і які перебувають у провадженні цих судів, передати господарським судам відповідно до пункту першого цього розпорядження протягом десяти робочих днів з дня його прийняття.
На час звернення ліквідатора (10.11.2014) справа про банкрутство ДП “ЄКБМ” №5/280Б до господарського суду Запорізької області не надходила.
Судом з’ясовано, що справа про банкрутство ДП “ЄКБМ” №5/280Б зареєстрована в автоматизованій системі документообігу господарського суду Донецької області. На час зміни територіальної підсудності справа перебувала на стадії ліквідаційної процедури – розгляд звіту ліквідатора. Розгляд справи не було завершено.
Згідно із частиною третьою статті 1 Закону України “Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції”, у разі неможливості передачі матеріалів справи відповідно до встановленої згідно з цим Законом підсудності вчинення необхідних процесуальних дій здійснюється за документами і матеріалами, поданими учасниками судового процесу, за умови, що такі документи і матеріали є достатніми для ухвалення відповідного судового рішення.
За приписами частини четвертої статті 24 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” в редакції до 19.01.2013 (далі – Закон про банкрутство) у ліквідаційній процедурі господарський суд: розглядає скарги на дії учасників ліквідаційної процедури; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Статтями 24, 25 Закону про банкрутство передбачено, що ліквідатор є повноважним з дня свого призначення.
Виходячи з приписів статті 25 Закону про банкрутство ліквідатор з дня свого призначення здійснює, зокрема, такі повноваження: інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту; заявляє в установленому порядку заперечення по заявлених до боржника вимогах поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство, і є неоплаченими; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає у встановленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню; реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до статті 26 Закону про банкрутство усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку. Речі, визначені родовими ознаками, що належать банкруту на праві володіння або користування, включаються до складу ліквідаційної маси. Майно банкрута, що є предметом застави, включається до складу ліквідаційної маси, але використовується виключно для першочергового задоволення вимог заставодержателя.
За приписами статті 30 Закону після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор розпочинає продаж майна банкрута.
Згідно із статтею 32 Закону про банкрутство, після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Отже, законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно ліквідатору вчинити в ході ліквідаційної процедури, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених нім дій в ході ліквідаційної процедури.
Призначаючи ухвалою суду від 12.11.2014 до розгляду клопотання ліквідатора про затвердження звіту, зобов’язано ліквідатора надати суду: документи в підтвердження вимог кредиторів, внесених до реєстру вимог кредиторів; письмові пояснення щодо заборгованості перед Єнакієвським міським центром зайнятості згідно листа №07-100 від 11.01.2013; письмові пояснення щодо розміру вимог УПФУ в м. Єнакієве Донецької області згідно листа від 20.07.2012 №24346/а; уточнення щодо дати ліквідаційного балансу, поданого на затвердження (від 16.01.2014 чи 15.05.2014).
Згідно з приписами статті 5 Закону про банкрутство провадження у справах про банкрутство регулюються цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до пункту п’ятого частини першої статті 81 Господарського процесуального кодексу України (далі – ГПК України) господарський суд залишає позов без розгляду, якщо позивач без поважних причин не подав витребувані господарським судом матеріали, необхідні для вирішення спору, або представник позивача не з'явився на виклик у засідання господарського суду і його нез'явлення перешкоджає вирішенню спору.
В пунктах 4.9, 4.9 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 №18 “Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції” зазначено, що залишення позову без розгляду – це форма закінчення розгляду господарським судом справи без прийняття рішення суду в зв’язку з виявленими обставинами, які перешкоджають розглядові справи, але можуть бути усунуті в майбутньому. При вирішенні питання щодо залишення позову без розгляду (стаття 81 ГПК) господарським судам слід мати на увазі, що застосування пункту 5 частини першої цієї статті можливо лише за наявності таких умов: додаткові документи вважаються витребуваними, тільки якщо про це зазначено у відповідному процесуальному документі або, в разі оголошення перерви в судовому засіданні, - в протоколі такого засідання; витребувані документи чи явка представника позивача дійсно необхідні для вирішення спору, тобто за їх відсутності суд позбавлений можливості вирішити спір по суті; позивач не подав документи, витребувані судом при підготовці справи до розгляду (стаття 65 ГПК) або в порядку статті 38 названого Кодексу, чи не направив свого представника в засідання господарського суду без поважних причин. Отже, перш ніж залишити позов без розгляду господарський суд зобов'язаний з'ясувати причини невиконання його вимог позивачем і об'єктивно оцінити їх поважність. Поважними, з урахуванням конкретних обставин справи, вважаються причини, які за об'єктивних, тобто не залежних від позивача, обставин унеможливлювали або істотно утруднювали вчинення ним відповідних процесуальних дій; при цьому береться до уваги й те, чи вживав позивач заходів до усунення цих обставин або послаблення їх негативного впливу на виконання позивачем процесуальних обов'язків, покладених на нього судом. Відповідні докази подаються позивачем і оцінюються господарським судом за загальними правилами статті 43 ГПК.
Відповідно до частини третьої статті 22 ГПК України сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходів до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.
Згідно зі статтею 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими і речовими доказами, висновками судових експертів; поясненнями представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі. В необхідних випадках на вимогу судді пояснення представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі, мають бути викладені письмово.
Витребуваних ухвалою суду від 12.11.2014 документів ліквідатор не надав, в судове засідання не з’явився.
Враховуючи відсутність матеріалів справи №5/280Б, суд приходить до висновку про недостатність матеріалів, поданих заявником, для вчинення такої процесуальної дії, як затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційної балансу і ухвалення відповідного судового рішення.
Дійшовши даного висновку, суд залишає без розгляду клопотання ліквідатора про затвердження звіту на підставі п. 5 ч. 1 ст. 81 ГПК України.
Керуючись ст. 5, 24, 32 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” в редакції до 19.01.2013, ст.ст. 41, 81, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
 
УХВАЛИВ:
Клопотання ліквідатора банкрута Державного підприємства “ЄНАКІЄВСЬКИЙ КОМБІНАТ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ” Савранського Андрія Євгеновича про затвердження звіту та ліквідаційного балансу у справі №5/280Б залишити без розгляду.
Копію ухвали надіслати: кредиторам; ліквідатору (банкруту); Головному управлінню юстиції у Запорізькій області (державному органу з питань банкрутства).
 
Суддя                                                            Т.М. Шевченко