номер провадження справи 6/6/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
УХВАЛА
м. Запоріжжя Справа № 908/341/15-г
11.02.2015 р.
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „КСК-АВТОМАТИЗАЦІЯ” (вул. М. Раскової)
До Публічного акціонерного товариства „АЗОВЗАГАЛЬМАШ” (м. Маріуполь Донецької області)
Про стягнення 388 669 грн. 28 коп.
Суддя Місюра Л.С.
За участю представників:
Від позивача: Зудінов О.С. – довіреність № 53/14-СР від 18.11.2014р.
Від відповідача: не з’явився
Розглянувши матеріали справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „КСК-АВТОМАТИЗАЦІЯ” м. Київ до Публічного акціонерного товариства „АЗОВЗАГАЛЬМАШ” м. Маріуполь Донецької області, про стягнення 388 669 грн. 28 коп., суд –
В С Т А Н О В И В:
Позивач в позовній заяві просив стягнути з відповідача, на підставі договору підряду № 64747/ПР-07694 від 08.06.2012 року, заборгованість за виконані підрядні роботи в сумі 317 300 грн., інфляцію за період з грудня 2013 року по листопад 2014 року в сумі 62 085 грн. 03 коп. та 3 % річних за період з 10.12.2013 року по 30.11.2014 року в сумі 9 284 грн. 25 коп.
Позивач надав суду заяву, в який зменшив позовні вимоги, та остаточно просить стягнути з відповідача заборгованість за виконані роботи в сумі 317 300 грн., 3% за період з 03.10.2014р. по 11.02.2015р. в сумі 3 442 грн. 49 коп., інфляційні витрати за період з жовтня 2014 року по грудень 2014 року у сумі 23 721 грн. 24 коп.
Заява позивача приймається судом, оскільки подана у відповідності до вимог ст. 22 Господарського процесуального кодексу України (надалі – ГПК України).
Також позивач надав суду письмові пояснення, в яких зазначив наступне: між Товариством з обмеженою відповідальністю «КСК-АВТОМАТИЗАЦІЯ» - підрядником, (надалі - позивач) та Публічним акціонерним товариством «АЗОВЗАГАЛЬМАШ» - замовником, (надалі - відповідач), 08 червня 2012 року був укладений договір підряду за № 64747/ПР-07694. У відповідності до п. 1.1 договору підряду від 08 червня 2012 року за № 64747/ПР-07694, замовник доручає і зобов'язується прийняти та оплатити, а підрядник зобов'язується виконати роботу з модернізації преса мод. П6736 інв. 8766 цеху № 115 ПАТ «АЗОВЗАГАЛЬМАШ» (зав. № 79, 1978р.в.) на умовах передбачених вказаним договором. Пусконалагоджувальні роботи виконуються підрядником на території замовника. В розумінні ст. 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові. Тим самим укладений договір повністю відповідає вище викладеним вимогам та належить до договорів підряду. Сторони погодили, що вартість робіт становить 467 300,00 (чотириста шістдесят сім тисяч триста) гривень 00 коп., в т.ч. ПДВ 20% 77 883 грн. 33 коп. Відповідно до постанови кабінету міністрів № 668 від 01 серпня 2005 року та статті 854 Цивільного кодексу України в договорах підряду можливе затвердження оплати відповідно до певних етапів робіт. Враховуючи умови п. 2.2 договору, яким передбачено наступне: оплата за роботи, що виконується, проводиться замовником на поточний банківський рахунок підрядника наступним чином: 2.2.1 передплата в розмірі 40% проводиться Замовником протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту укладення цього Договору і виставлення Підрядником рахунку на оплату; 2.2.2 проміжний платіж в розмірі 40 % проводиться замовником через 45 (сорок п'ять) календарних днів з моменту зарахування передоплати згідно п.2.2.1 вказаного договору. Платіж повинен бути проведений протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту виставлення підрядником рахунку на оплату; 2.2.3 остаточний розрахунок в розмірі 20% проводиться замовником протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту підписання акта виконаних робіт і виставлення підрядником рахунку на оплату.Тим самим авансовий платіж повинен становити 80 %, що в грошовій сумі складає 373 840 (триста сімдесят три тисячі вісімсот сорок гривень) 00 копійок. Однак вже на етапі фінансування відповідач порушив приписи договору та сплатив позивачу не повну вартість авансу, а саме: 25.07.2012 року - 130 000 гривень; 28.11.2012 року - 20 000 гривень. Повна сума платежів здійснена відповідачем в рамках цього договору становить 150 000 (сто п'ятдесят тисяч гривень) 00 копійок. Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ст. 526 ЦК України). Якщо замовник не сплатив встановленої ціни роботи або іншої суми, належної підрядникові у зв'язку з виконанням договору підряду, підрядник має право притримати результат роботи, а також устаткування, залишок невикористаного матеріалу та інше майно замовника, що є у підрядника (ст. 856 ЦК України). Натомість позивач виконав вимоги п. 1.1 та 3.1.1 договору в повному обсязі, що підтверджується Актом приймання виконаних підрядних робіт № 1/64747 за листопад 2013року від 28.11.2013 року (далі - Акт) на загальну суму 467 300,00 гривень. Зауваження зі сторони відповідача, щодо повноти та якості виконаних робіт були відсутні, а від так у розумінні частини 1 ст. 853 ЦК України, роботи були прийняті. Повертаючись до умов оплати п. 2.2.3 договору - остаточний розрахунок в розмірі 20 % проводиться замовником протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту підписання Акта виконаних робіт і виставлення підрядником рахунку на оплату. Разом з актом виконаних робіт відповідачу було надано і рахунок № КС-1113/64747 на оплату решти заборгованості в розмірі 317 300 (триста сімнадцять тисяч триста гривень) 00 копійок тим самим граничним терміном оплати є 9 грудня 2013 року. Позивач вказав, що жодних платежів на рахунок позивача не надходило, а тим самим позивач має всі підстави вимагати відшкодувати і штрафні санкції визначені ст. 625 ЦК України.
Відповідач надав клопотання, в якому просить суд відкласти розгляд справи у зв’язку з неможливістю явки представника відповідача в судове засідання з причини простою підприємства, проведенням АТО в Донецькій та Луганських областях.
Клопотання відповідача приймається судом, оскільки заявлене у відповідності до чинного законодавства.
В матеріалах справи міститься Спеціальний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців № 19936099 від 21.01.2015 року, відповідно до якого Публічне акціонерне товариства „Азовзагальмаш” знаходиться за адресою: площа Машинобудівельників, буд. 1, м. Маріуполь Донецької області, 87535.Позовна заява і додані до позову документи позивачем, та ухвала суду від 24.12.2014 року були направлені відповідачу на вказану адресу.
Крім того, ухвала суду від 21.01.2015 року була надіслана відповідачу на адресу електронної пошти підприємства, про що свідчить Витяги з журналу реєстрації вихідної кореспонденції електронною поштою № 06-05/190 та № 06-05/191 від 27.01.2015р., які залучені до матеріалів справи.
Також, ухвала суду від 21.01.2015 року була розміщена на офіційному сайті господарського суду Запорізької області, про що свідчать відповідні копії витягів з сайту.
Крім того, про місце, день, час проведення судового засідання, предмет спору відповідач був повідомлений телефонограмою від 27.01.2015 року, переданою відповідачу за допомогою факсимільного зв’язку, про що свідчить витяг з журналу реєстрації телефонограм та факсограм від 27.01.2015 року за № 02-17/14.
Додатково, представник відповідача 09.02.2015 року був повідомлений про дату та час судового засідання, про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення.
Окрім того, про обізнаність відповідача про розгляд справи свідчить його клопотання про відкладення розгляду справи.
Все вказане вище свідчить про те, що господарським судом було вжито всіх можливих та залежних від суду заходів для повідомлення сторін про наявність в провадженні суду даної справи, про день, місце та час судового засідання.
Відповідач, повідомлений про місце, день та час розгляду справи, в порядку, передбаченому ГПК України, в судове засідання не з’явився, витребувані судом документи не надав, проти позову не заперечив.
У зв’язку з неявкою відповідача, враховуючи його клопотання, розгляд справи слід відкласти.
Керуючись ст. ст. 22, 77, 86 ГПК України, суд –
У Х В А Л И В :
Розгляд справи відкласти до 04.03.2015 р. об 12 год. 00 хв.
Зобов’язати позивача завчасно, але не пізніше 25.02.2015р.виконати дії танадати документи, витребувані ухвалою суду від 21.01.2015р.,
належним чином засвідчені читаємі копії витребуваних документів – надати суду для справи, оригінали надати в судове засідання – для огляду. Забезпечити явку в судове засідання уповноваженого представника.
Зобов’язати відповідача завчасно, але не пізніше 25.02.2015р. виконати дії танадати документи, витребувані ухвалою суду від 21.01.2015р., а також надати суду: оригінали: доручення на представника (наказ, протокол зборів та інш.); документи, які засвідчують правовий статус (статут – у повному обсязі, з усіма замінами та доповненнями, свідоцтво про держ.реєстрацію, довідку статистики та інш.); письмові пояснення на позов з посиланням на конкретні норми чинного законодавства, надати суду всі документи на підтвердження ваших доводів; всі документи та рішення судових інстанцій, які мають відношення до даного спору, у т.ч. договори, накладні, акти, рахунки на оплату та докази дати їх отримання, платіжні документи, та інш.; у випадку незгоди з розрахунком позивача – надати суду детальний та обґрунтований контррозрахунок спірної суми, в якому вказати точну суму, на яку позивачем було виконано робіт окремо, на яку суму роботи були вами оплачені окремо та на яку суму роботи не були оплачені окремо, контррозрахунок та всі документи на його підтвердження – надати суду; у випадку незгоди з розрахунком позивача - надати суду детальний та обґрунтований контррозрахунок сум інфляції та 3 % річних, де вказати точний період (дні, місяці, роки), за який нараховані окремо суми інфляції та 3 % річних, надати суду всі документи на підтвердження періодів нарахування та розмірів вказаних сум; договір підряду № 64747/ПР-07694 від 08.06.2012р. - оригінал – суду для огляду (читаєму копію – до матеріалів справи), у повному обсязі, з протоколом розбіжностей та протоколом врегулювання розбіжностей, з усіма додатками, специфікаціями, доповненнями та додатковими угодами, докази виконання вказаного договору, у т. ч. кошторис, технічна документація, акти приймання – передачі робіт із зазначенням дати підписання обома сторонами форми КБ-2В, рахунки на оплату з доказами направлення/виставлення, платіжні документи на оплату робіт по договору (із зазначенням дати, суми та призначення платежу), довідки про вартість виконаних робіт форми КБ-3, та інші первинні документи на підтвердження виконання сторонами умов договору; замовлення на товар № 17585 від 08.06.2012р., що вказане в рахунках-фактурах, та докази дати його направлення (вручення) позивачу; всі первинні документи на підтвердження виконання позивачем робіт по договору, у т.ч. на суму 467300 грн. (акти виконаних робіт із зазначенням дати їх підписання обома сторонами, накладні, та інш.); рахунки на оплату виконаних робіт та докази дати їх виставлення (направлення, вручення) позивачем (п. 2.2.3 договору); надати суду всі первинні документи на підтвердження проведення оплати вами робіт по договору, у т.ч. на суму 150000 грн. (всі первинні платіжні документи із зазначенням дати, суми та призначення платежу), у випадку не оплати – письмово обґрунтувати причини та надати суду всі документи на підтвердження ваших доводів; документально підтвердити відсутність заборгованості перед позивачем по договору в сумах 317300 грн., 62085 грн. 03 коп. та 9 284 грн. 25 коп.; докази сплати спірної суми повністю або частково (відповідні платіжні документи із зазначенням дати, суми та призначення платежу), у випадку не сплати – письмово обґрунтувати причини та надати суду всі документи на підтвердження ваших доводів; провести звірку розрахунків з позивачем по спірній сумі, за результатами звірки скласти детальний двосторонній акт звірки, в якому вказати всі документи, що підтверджують заборгованість (акти, рахунки, платіжні документи та ін.) та її оплату /повністю або частково/, акт звірки та всі документи надати суду; відповідь на претензію позивача на спірну суму та докази дати направлення (вручення) відповіді позивачу, у випадку не направлення – письмово обґрунтувати причини; довідку про ваші повні банківські реквізити; письмові пояснення на позов надати суду в письмовому та електронному варіантах (на диску або дискеті), за наявності можливості; належним чином засвідчені читаємі копії витребуваних документів – надати суду для справи, оригінали надати в судове засідання – для огляду; у випадку неможливості направити письмові пояснення та додані до них документи поштою – надіслати на адресу електронної пошти господарського суду Запорізької області: E-mail: inbox@zp.arbitr.gov.ua /
із зазначенням номеру справи та судді/
. Забезпечити явку в судове засідання уповноваженого представника, за наявності можливості.
Суд вважає за необхідне попередити сторін, що за невиконання вимог суду, у тому числі у випадку неявки представника, у відповідності з ст. 83 ГПК України, суд має право стягнути в доход Державного бюджету України із сторони, яка ухиляється від вчинення дій, покладених судом штраф у розмірі до 1 700 грн.
Суддя Л.С. Місюра