flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

До уваги Державного підприємства “Донецька залізниця”, м. Донецьк. Справа № 908/1235/15-г

16 квітня 2015, 17:26
                                                            
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
            
м. Запоріжжя                                                                                                                           Справа № 908/1235/15-г 
09 квітня 2015 року                                                                                                                 провадження № 3/5/15
 
 
За позовом: Публічного акціонерного товариства “МАРІУПОЛЬСЬКИЙ МЕТАЛУРГІЧНИЙ КОМБІНАТ ІМЕНІ ІЛЛІЧА” (87504, Донецька область,                               м. Маріуполь, вул. Левченка, 1, ідентифікаційний код 00191129, засоби зв’язку: тел. (0629) 56-40-03, (0629) 56-43-55, факс: (0629) 53-03-27, адреса електронної пошти: pvs@ilyish.donetsk.ua)
до відповідача: Державного підприємства “Донецька залізниця” (83062, м. Донецьк,              вул. Артема, 68, ідентифікаційний код 01074957, засоби зв’язку: тел. (0622) 19-44-00,          19-44-50, факс: (0622) 91-54-59, адреса електронної пошти: railway.dn.ua)
про відшкодування збитків в сумі 40 950, 99 грн.
 
 
                                                                                        Суддя Соловйов В.М.
                                                                                        при секретарі Гречка К.С.
 
 
Представники:
від позивача: Шевелев В.Г., юрисконсульт 1 категорії відділу судової практики та виконання рішень юридичного управління ПуАТ “ММК ІМ. ІЛЛІЧА”, довіреність                    № 03/38 від 01.01.2015р.
від відповідача: не з’явився
 
 
 
ПуАТ “ММК ІМЕНІ ІЛЛІЧА” звернулось до господарського суду Запорізької області з позовною заявою до відповідача ДП “Донецька залізниця” про стягнення збитків за договором № ММД-13.50-13-0757/152 від 31.12.2013р. у розмірі 40 950, 99 грн.
Відповідно до Довідки про автоматичний розподіл справ між суддями від 26.02.2015р. справу призначено для розгляду судді Соловйову В.М.
Позовні вимоги мотивовані обставинами, викладеними у позовній заяві, та обґрунтовані ст. 526, ч. 1 ст. 527, ч. 1 ст. 612 ЦК України, 175, 193, 224, 225 ГК України, ст. 110 Статуту залізниць України та ст. 64, 82 ГПК України.
Ухвалою від 27.02.2015р. позовна заява прийнята до розгляду, порушено провадження у справі № 908/1235/15-г, справу до розгляду в засіданні господарського суду призначено на 19.03.2015р. об 11 год. 00 хв.
Ухвалою від 19.03.2015р. розгляд справи відкладений на 09.04.2015р. о 12 год. 00 хв.
В судовому засіданні 09.04.2015р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повідомлено, що повне рішення буде складено 14.04.2015р.
Під час розгляду справи представник позивача вимогу про здійснення фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не заявляв.
В судовому засіданні 09.04.2015р. представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заві.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що на виконання договору                          № ММД-13.50-13-0757/152 від 31.12.2013р., укладеного між ПуАТ “ММК ІМЕНІ ІЛЛІЧА” та ТОВ “МЕТІНВЕСТ ХОЛДИНГ”, здійснювалась поставка на умовах FCA по залізничній накладній № 52849858 від 07.10.2014р. (вантажовідправник ПАТ “Авдієвський КХЗ”, м. Авдіївка) у напіввагонах: № 67386151, 53196309, 56265416, 53498366, 5351482, 55331961 коксу доменного на адресу Комбінату.
Під час прибуття на станцію Маріуполь - Сортувальний 10.10.2014р. була здійснена перевірка ваги вантажу з представниками залізниці.
В результаті переваження вантажу була встановлена:
недостача у напіввагоні № 67386151 у кількості 2 100 кг. та був складений комерційний акт БН № 723159/640 від 10.10.2014р. Загальна вартість недостачі з урахуванням ПДВ складає 4 434, 01 грн.
недостача у напіввагоні № 53196309 у кількості 2 450 кг та був складений комерційний акт БН № 723164/645 від 10.10.2014р. Недостача з урахуванням ПДВ складає 5 532, 50 грн.
недостача у напіввагоні № 56265416 у кількості 3 050 кг та був складений комерційний акт БН № 723165/646 від 10.10.2014р. Недостача з урахуванням ПДВ складає 7 741, 65 грн.
недостача у напіввагоні № 53498366 у кількості 3 650 кг та був складений комерційний акт БН № 723162/643 від 10.10.2104р. Недостача з урахуванням ПДВ складає 9 983, 69 грн.
Недостача у напіввагоні № 5301482 у кількості 3 150 кг та був складений комерційний акт БН № 723161/642 від 10.10.2014р. Недостача з урахуванням ПДВ склала 8 127, 84 грн.
Недостача у напіввагоні № 55331961 у кількості 2 400 кг та був складений комерційний акт БН № 723160/641 від 10.10.2014р. Недостача з урахуванням ПДВ склала 5 131, 30 грн.
Таким чином, загальна сума недостачі склала 40 950, 99 грн.
Представник відповідача в судові засідання 19.03.2015р., 09.04.2015р. не з’явився, про час і місце судового розгляду повідомлений належним чином.
08.04.2015р. на електронну адресу суду від представника відповідача Манерової Ю.В. надійшов відзив на позовну заяву від 08.04.2015р. № 2022/135 в якому зазначено, що відповідач не визнає позовні вимоги ПуАТ “ММК ІМЕНІ ІЛЛІЧА” на суму 40 950, 99 грн. з наступних підстав.
10.10.2014р. на станцію призначення Маріуполь - Сортувальний прибули вагони № 56265416, 53196309, 53498366, 53501482, 55331961, 67386151 за залізничною накладною № 52849858.
Під час огляду вагонів на станції призначення було виявлено наступне: навантаження у зазначених вагонах вище рівня бортів, з 1 по 7 люк частково знята шапка, маркування порушено, вагони у технічному стані справні.
Вказані обставини зафіксовані у акті загальної форми від 10.10.2014р. № 1-165 та комерційних актах.
Відповідно до ст. 24 Статуту залізниць України, вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ними у накладній. Залізниця має право, а не обов’язок, перевіряти правильність цих відомостей, що зазначаються у накладній.
На підставі викладеного відповідач просить у задоволенні позову відмовити повністю.   
Питання про визнання явки представника відповідача у засідання господарського суду обов’язковою, відповідно до п.7 ч.1 ст.65 ГПК України, судом не вирішувалось.   
Надані ж позивачем матеріали свідчать про те, що неявка відповідача ніяким чином не перешкоджає вирішенню спору, отже справу розглянуто відповідно до ст. 75 ГПК України за наявними в ній матеріалами.
 
Розглянувши матеріали справи та заслухавши представника позивача, суд
                                                                                                                         
ВСТАНОВИВ:
 
На виконання договору № МДМ-13.50-13.0757/152 від 31.12.2013р., укладеного між ТОВ “МЕТІНВЕСТ ХОЛДИНГ” (Постачальник) та ПуАТ “МАРІУПОЛЬСЬКИЙ МЕТАЛУРГІЧНИЙ КОМБІНАТ ІМЕНІ ІЛЛІЧА” (Покупець) на підставі залізничної накладної № 52849858 від 07.10.2014р. (Вантажовідправник ПуАТ “Авдієвський КХЗ”,               м. Авдіївка) у напіввагонах № 67386151, 53196309, 56265416, 53498366, 5351482, 55331961 на адресу ПуАТ “ММК ІМЕНІ ІЛЛІЧА” (Одержувач) поступив кокс доменний.
При оформленні вказаної залізничної накладної відправником вказано масу вантажу у вагонах, а саме:
у напіввагоні № 67386151 маса 43 000 кг;
у напіввагоні № 53196309 маса 43 790 кг;
у напіввагоні № 56265416 маса 44 250 кг;
у напіввагоні № 53498366 маса 42 900 кг;
у напіввагоні № 53501482 маса 43 850 кг;
у напіввагоні № 55331961 маса 48 250 кг. 
Вантаж марковано. Навантаження вище бортів “шапка”. 
На станції призначення Маріуполь-Сортувальний Донецької залізниці ПуАТ “ММК ІМЕНІ ІЛЛІЧА” 10.10.2014р. здійснено перевірку ваги вантажу з представниками залізниці. В результаті перевірки вантажу була встановлена недостача, а саме:
у напіввагоні № 67386151 - у кількості 2 100 кг. У зв’язку із чим складений  комерційний акт БН № 723159/640 від 10.10.2014р. в якому, зокрема, зазначено: завантаження в вагоні вище рівня бортів на 350-400 мм, “шапкоподібна”. Поверхня вантажу маркована вапном. З 1 по 7 люк частково по всьому вагону знята “шапка”, маркування порушено”;
у напіввагоні № 53196309 - у кількості 2 450 кг У зв’язку із чим складений комерційний акт БН № 723164/645 від 10.10.2014р. в якому, зокрема, зазначено, що завантаження в вагоні вище рівня бортів на 350-400 мм, “шапкоподібна”. Поверхня вантажу маркована вапном. З 1 по 7 люки частково по всьому вагону знята “шапка”, маркування порушено”;
у напіввагоні № 56265416 - у кількості 3 050 кг. У зв’язку із чим складений комерційний акт БН № 723165/646 від 10.10.2014р. в якому, зокрема, вказано, що завантаження в вагоні вище рівня бортів на 350-400 мм, “шапкоподібна”. Поверхня вантажу маркована вапном. З 1 по 7 люки частково по всьому вагону знята “шапка”, маркування порушено”;
у напіввагоні № 53498366 - у кількості 3 650 кг. У зв’язку із чим складений комерційний акт БН № 723162/643 від 10.10.2014р. в якому, зокрема, вказано, що завантаження в вагоні вище рівня бортів на 350-400 мм, “шапкоподібна”. Поверхня вантажу маркована вапном. З 1 по 7 люки частково по всьому вагону знята “шапка”, маркування порушено”;
у напіввагоні № 53601482 - у кількості 3 150 кг. У зв’язку із чим складений комерційний акт БН № 723161/642 від 10.10.2014р. в якому, зокрема, зазначено, що завантаження в вагоні вище рівня бортів на 350-400 мм, “шапкоподібне”. Поверхня вантажу маркована вапном. З 1 по 7 люки частково по всьому вагону знята “шапка”, маркування порушено”;      
у напіввагоні № 55331961 - у кількості 2 400 кг. У зв’язку із чим складений комерційний акт БН № 723160/641 від 10.10.2014р. в якому, зокрема, зазначено, що завантаження в вагоні вище рівня бортів на 350-400 мм, “шапкоподібне”. Поверхня вантажу маркована вапном. З 1 по 7 люки частково по всьому вагону знята “шапка”, маркування порушено”. 
Переваження вантажу всіх напіввагонів провадилось на 150 тонних електронних вагах ст. Сартана2 з повним зупиненням вагону. При повторному перевантаженні вагонів недостача вантажу підтвердилась.
Комерційні акти підписано належними особами згідно п.10 Правил складення актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 334 від 28.05.2002р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.07.2002р. за N 567/6855: начальником станції, прийомоздавальником, комерційним агентом та вантажоодержувачем. Зазначено, що завідуючого вантажним двором немає по штату.
 
Оцінивши представлені докази, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню повністю з наступних підстав.
 
За приписами статті 6 Статуту залізниць України, затвердженого                             постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998р. N 457, накладна - основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до Статуту та Правил і наданий залізниці разом з вантажем. Накладна є обов’язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажів, яка укладається між відправником і залізницею. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезень до станції призначення.
Відповідно до ст. 909 ЦК України, за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі.
Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами).
Укладення договору перевезення вантажу шляхом складання транспортної накладної передбачено і ч.2 ст.307 ГК України.
Згідно ч.2 ст.924 ЦК України, перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, багажу, пошти у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.
Відповідно до ст. 920 ЦК України встановлено, що у випадку порушення зобов’язань, що випливають із договору перевезення, сторони несуть відповідальність, встановлену за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено цим кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами).
Статтею 12 Закону України від 04.07.1996р. N 273/96-ВР “Про залізничний транспорт” та ст.110 Статуту залізниць України передбачено, що залізниці забезпечують збереження вантажів на шляху слідування та на залізничних станціях.
Статтею 23 Закону “Про залізничний транспорт” передбачено, що у разі невиконання або неналежного виконання зобов'язань за договором про організацію перевезень вантажів перевізники несуть відповідальність за неповну і несвоєчасну подачу вагонів і контейнерів для виконання плану перевезень, а вантажовідправники - за невикористання наданих транспортних засобів у порядку та розмірах, що визначаються Статутом залізниць України. Перевізники також несуть відповідальність за зберігання вантажу, багажу, вантажобагажу з моменту його прийняття і до видачі одержувачу, а також за дотримання терміну їх доставки в межах, визначених Статутом залізниць України.
За незбереження (втрату, нестачу, псування, пошкодження) прийнятого до   перевезень вантажу, багажу, вантажобагажу перевізники несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з не залежних від них причин.
Стаття 110 Статуту залізниць України передбачає, що залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу або передачі згідно з Правилами іншому підприємству.
Згідно ст.113 Статуту залізниць України, за незбереження (втрату, нестачу,   псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, багажу, вантажобагажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з не залежних від них причин.
Згідно ст.26 Закону України “Про залізничний транспорт” обставини, які можуть служити підставою для матеріальної відповідальності перевізників вантажу засвідчуються актами; порядок і терміни складення актів визначаються Статутом залізниць України.
У відповідності до ст. 122 Статуту залізниць України, за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порта стягується штраф у розмірі згідно із статтею 118 цього Статуту. При   цьому відправник несе перед залізницею відповідальність за наслідки, які виникли.
Статтею 129 Статуту залізниць України встановлено, що обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.
Комерційний акт складається для засвідчення таких обставин:
а) невідповідності найменування, маси і кількості місць вантажу, багажу чи вантажобагажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах;
б) у разі виявлення вантажу, багажу чи вантажобагажу без документів або документів без вантажу, багажу чи вантажобагажу;
в) псування, пошкодження вантажу, багажу і вантажобагажу;
г) повернення залізниці вкраденого вантажу, багажу або вантажобагажу.
Невідповідність фактичної маси вантажу з масою вантажу, яка зазначена відправником (відповідачем) у накладній, засвідчено належним доказом - комерційним актом.
Статтею 31 Статуту залізниць України унормовано, що залізниця зобов'язана подавати під завантаження справні, придатні для перевезення відповідного вантажу,   очищені від залишків вантажу, сміття, реквізиту, а у необхідних випадках - продезінфіковані вагони та контейнери.
Додаткова підготовка вагонів та контейнерів під завантаження вантажів, що потребують особливих умов перевезення і зберігання, може здійснюватися залізницею на підставі договору за рахунок відправника.
За приписами п. 12.1 Правил технічної експлуатації залізниць України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20.12.1996р. N 411, забороняється випускати в експлуатацію і допускати до руху в поїздах рухомий склад, у тому числі спеціальний рухомий склад, що має несправності, які загрожують безпеці руху, порушують охорону праці, а також ставити в поїзди вантажні вагони, стан яких не забезпечує збереження вантажів, що перевозяться.
В пункті 3.8 Роз’яснення Президії Вищого господарського суду України від 29.05.2002р. № 04-5/601 “Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з перевезення вантажів залізницею” зазначено, що відповідно до параграфу 1 Технічних умов розміщення та закріплення вантажів на відкритому рухомому складі, правильність розміщення та закріплення вантажів перевіряє залізниця.
Згідно абзацу 4 пункту 28 Правил приймання вантажів до перевезення, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644, завантажені відправниками у вагони відкритого типу (платформи, напіввагони тощо), приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду вагона, вантажу, його маркування (у т. ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси та кількості вантажу.
Частиною 3 статті 32 Статуту залізниць України та пунктом 4 Правил приймання вантажів до перевезення передбачено обов’язок відправника підготувати вантаж до навантаження відповідно до вимог, які забезпечували б збереження його на всьому шляху перевезення та екологічну безпеку та захист навколишнього середовища, а не вагон.
Згідно даних накладної № 52849858 від 07.10.2014р., вантаж кокс доменний марковано. Навантаження вище бортів “шапка”. Зважений на вагах RSM 7260 (п.7).
На станції відправлення залізницею будь-яких зауважень до стану вантажу та вагону не було, наведене дає підстави вважати, що нестача виникла під час перевезення, оскільки після візуального огляду вагону та розміщення вантажу у вагоні, залізницею на станції відправлення вантаж прийнятий без зауважень, протікання вантажу не було виявлено, про наявність заглиблень у вагоні залізницею зазначено не було.
Як зазначено в абз. 2 ч. 1 ст. 52 Статуту залізниць України, на станціях призначення залізниця зобов'язана перевірити масу, кількість місць і стан вантажу у разі прибуття вантажу з ознаками недостачі, псування або пошкодження під час перевезення на відкритому рухомому складі або у критих вагонах без пломб, якщо таке перевезення передбачене Правилами.
На станції призначення Маріуполь-Сортувальний Донецької залізниці ПуАТ “ММК ІМЕНІ ІЛЛІЧА” було здійснено перевірку ваги вантажу з представниками залізниці,  в результаті якої виявлено недостачі у наступних напіввагонах:
№ 67386151 - 2 100 кг,
№ 53196309 - 2 450 кг;
№ 56265416 - 3 050 кг;
№ 53498366 - 3 650 кг;
№ 53501482 - 3 150 кг;
№ 55331961 - 2 400 кг.
В зв’язку і з чим було складено комерційні акти, а саме: БН № 723159/640 від 10.10.2014р., БН № 723164/645 від 10.10.2014р., БН № 723165/646 від 10.10.2014р., БН       № 723162/643 від 10.10.2014р., БН № 723162/643 від 10.10.2014р., БН № 723161/642 від 10.10.2014р., БН № 723160/641 від 10.10.2014р.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що залізниця не довела відсутність своєї вини у виникненні недостачі.
Відповідно до ст.130 Статуту залізниць України, право на пред'явлення до залізниці претензій та позовів у разі недостачі, псування або пошкодження вантажу має одержувач - за умови пред'явлення накладної, комерційного акта і документа, що засвідчує кількість і вартість відправленого вантажу. Якщо у складанні комерційного акта відмовлено, замість нього подається документ, що підтверджує скаргу про цю відмову.
Частиною 1 статті 115 Статуту залізниць України встановлено, що вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу.
Відповідно до наявного в матеріалах справи рахунку-фактури Постачальника                              № 90073183 від 07.10.2014р., вартість 1 тони коксу доменного складає 3 575, 82 грн. (з ПДВ).
Згідно ч.2 ст.114 Статуту залізниць України, недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.
Згідно п.27 Правил видачі вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644, вантаж вважається доставленим без утрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто.
При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить:
2 % маси, зазначеної в перевізних документах:
вантажі рідкі або здані до перевезення в сирому (свіжому) або у вологому стані;
руда марганцева і хромова;
кварцити у подрібненому стані (фракції 0-6 мм);
мідний купорос;
хімічна сировина навалом;
солі;
фрукти свіжі;
овочі свіжі;
шкіра оброблена і мокросолона;
тютюн;
м'ясо свіже;
1.5% маси, зазначеної в перевізних документах:
вугілля деревне;
будівельні матеріали;
кварцити в кусках;
жири;
риба солона;
мінеральні добрива;
1% маси, зазначеної в перевізних документах:
мінеральне паливо;
кокс;
руда залізна;
вовна немита;
мило;
м'ясо морожене;
птиця бита всяка;
копченості м'ясні всякі;
0,5% маси всіх інших вантажів.
Надлишок вантажу порівняно з масою, вказаною в накладній, вважається таким, що не перевищує норму, якщо він не виходить за межу граничного розходження визначення маси нетто, яке становить 0,2%.
Норми недостачі або надлишку маси вантажів розраховуються:
від маси брутто - для вантажів, які перевозяться в тарі й упаковці;
від маси нетто - для вантажів, які перевозяться без тари й упаковки.
Документи, що додані до справи, зокрема, комерційні акти від 10.10.2014р. свідчать про те, що в даному випадку перевозився кокс доменний (вологий), навалом.
Відтак, позивачем правомірно враховано норму недостачі (суму норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) в розмірі 2 % маси, зазначеної в перевізних документах від маси нетто.
Розрахунок позивача у позовній заяві перевірений судом та визнаний вірним.
З огляду на викладене, суд вважає вимоги позивача про стягнення 40 950, 99 грн. збитків обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Згідно ст. 44, 49 ГПК України, судові витрати покладаються на відповідача повністю, оскільки спір виник внаслідок його неправильних дій.
 
Керуючись ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд
 
ВИРІШИВ:
 
1.    Позов задовольнити повністю.
 
2. Стягнути з Державного підприємства “Донецька залізниця” (83062,                           м. Донецьк, вул. Артема, 68, ідентифікаційний код 01074957)  на користь Публічного акціонерного товариства “МАРІУПОЛЬСЬКИЙ МЕТАЛУРГІЧНИЙ КОМБІНАТ ІМЕНІ ІЛЛІЧА” (87504, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Левченка, 1, ідентифікаційний код 00191129) 40 950 (сорок тисяч дев’ятсот п’ятдесят) грн. 99 коп. збитків та 1 827 (одну тисячу вісімсот двадцять сім) грн. 00 коп. витрат на судовий збір.
3.   Повне рішення складено 14.04.2015р.
 
 
Суддя                                                                В.М. Соловйов