Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Нацкомісія з госреругулірованію енергетики і комунальних послуг затвердила Кодекс комерційного обліку електроенергії. Кодекс затверджено постановою НКРЕКУ від 14 березня 2018 року № 311. Постанова набуде чинності на наступний день після опублікування в газеті «Урядовий кур'єр». Документом врегульовано основні положення по організації комерційного обліку електроенергії на ринку. Учасникам ринку дозволяється наймати треті сторони (постачальників послуг комерційного обліку), що мають відповідну кваліфікацію і реєстрацію у адміністратора комерційного обліку. Встановлено, що учасники ринку і адміністратор розрахунків використовують для розрахунків та інших комерційних цілей виключно сертифіковані дані за обсягами виробленої, відпущеної, переданої, розподіленої, спожитої, імпортованої і експортованої електроенергії. Надання послуг комерційного обліку здійснюється на конкурсній основі за умови реєстрації постачальника послуг та реєстрації його автоматизованих систем комерційного обліку. Учасники ринку мають право вільного вибору постачальників послуг комерційного обліку. Такі послуги надаються на договірних засадах. Також учасники ринку зобов'язані забезпечити безперешкодний доступ до засобів та даними комерційного обліку електроенергії. Якщо споживач на роздрібному ринку електроенергії, приєднаний до системи розподілу, не вибрав собі зареєстрованого постачальника, то послуги комерційного обліку для цього споживача повинен здійснювати оператор системи розподілу, який здійснює на цій території свою ліцензовану діяльність. Споживач, який одержує послуги комерційного обліку від оператора системи розподілу, може в будь-який час вибрати іншого зареєстрованого постачальника послуг. Кодексом врегульована процедура реєстрації постачальників послуг комерційного обліку, організація облаштування точок і вузлів обліку, процедура збору даних комерційного обліку та інші питання. Зокрема, передбачено, що зчитування результатів вимірювання лічильників може здійснюватися дистанційно через систему автоматичного зчитування, а також локально (з дистанційним управлінням або візуальне). Крім того, зчитування показників лічильника може виконуватися споживачем. Споживач повинен фіксувати і передавати дату і час зчитування результатів виміру, перевіряти тип і серійний номер лічильника. При цьому дані, отримані від споживача при проведенні процедур їх перевірки, мають в розрахунках менший пріоритет ніж дані з контрольних лічильників або дані, які отримані від постачальників. Протягом 24 місяців з дня набрання чинності Кодексом адміністратор комерційного обліку повинен: провести і надати регулятору економічний аналіз всіх довгострокових прибутків і витрат для учасників ринку від впровадження автоматизованих систем обліку; розробити набір функціональних вимог до інтелектуальних лічильників та автоматизованих систем обліку, а також керівництво з належної виробничої практики по використанню інтелектуальних лічильників; встановити економічно обґрунтований і рентабельний метод впровадження автоматизованих систем обліку і терміни, протягом яких цей автоматизований облік може бути впроваджений в Україні. Перехідними положеннями Кодексу також врегульовано порядок обліку електроенергії у споживачів в перехідному періоді.